سید یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی مجمع تشخیص:

اگر ترامپ رای بیاورد، چند ایالت دموکرات اعلام استقلال خواهند کرد

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وضعیت کنونی اقتصادی ‌حاصل مدیران 60 ساله است، گفت: دشمن را در جنگ 8 ساله با جوانان به زانو درآوردیم.

اگر ترامپ رای بیاورد، چند ایالت دموکرات اعلام استقلال خواهند کرد
کد خبر: 441676
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ۱۱:۴۱:۴۸

اعتمادآنلاین| سید یاسر جبرائیلی عصر امروز در همایش آمریکا پس از سوم نوامبر اظهار داشت: بیماری وجود دارد که لیبرالی و حزب‌اللهی نمی‌شناسد و همه نوع افراد را به خود درگیر می‌کند که آن بیماری غرب هراسی است.

این عارضه بسیار خطرناک است و زمانی افراد به آن دچار می‌شوند که تحت تاثیر رسانه‌های غربی قرار می‌گیرند و قدرت غرب را بیش از آنچه هست، تصور می‌کنند. با پیش رفتن در همین مسیر غرب هراسی در نهایت به مرحله‌ای می‌رسیم که غربی‌ها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا انقلاب اسلامی ایران را خدشه‌دار جلوه دهند و مردم ایران نیز این شایعات را باور می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر واقعیت این است که دولت آمریکا در ضعیف‌ترین و بحرانی‌ترین حالت خود بعد از جنگ داخلی 1960 که پس از انتخابات آنها به وجود آمد به سر می‌برد. مردم با سلاح در خیابان‌ها حضور دارند و به طور رسمی بحث تجزیه آمریکا از طریق رسانه‌های غربی مطرح می‌شود.

اکنون وضعیت به گونه‌ای شده که اگر ترامپ رای بیاورد، چند ایالت دموکرات اعلام استقلال خواهند کرد و اگر بایدن رای بیاورد، همین اتفاق برای برخی ایالات جمهوری‌خواه رقم خواهد خورد. با توجه به این شرایط نمی‌توان آمریکای پس از انتخابات را قدرتمندتر و یکپارچه‌تر از قبل از انتخابات تصور کرد.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از هم اکنون ایالت کالیفرنیا به دنبال جدایی از آمریکاست، گفت: پس از آنکه ویروس کرونا در دنیا رواج یافت، سری به رسانه‌های آمریکایی زدم تا از وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه آمریکا باخبر شوم. با مشاهده رسانه‌های محلی کالیفرنیا متوجه جنبشی شدم که هدفش جدایی ایالت کالیفرنیا از آمریکا است.

وی ادامه داد: مطابق با آمار رسمی، در سال 2017 ، 32 درصد مردم کالیفرنیا خواهان جدایی بودند که البته این آمار چندان هم قابل اتکا نیست چرا که بسیاری در رای‌گیری شرکت نکردند. در گفتگویی که با مارکوس رویز ایوانز از اعضای اصلی این جنبش داشتم اکنون بیش از 50 درصد از مردم خواهان جدایی هستند.

در همین بین آقای ایوانز از ما حمایت می‌خواستند و در ازای آن اعلام کردند که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سایر جنایت‌ها حمایت نمی‌کنند. بنابراین در صفحه توییتر خودم مطلب و ویدئویی منتشر کردم که مضمون آن همین جدایی خواهی کالیفرنیا از آمریکا بود. این مطالب در 13 فروردین ماه منتشر شد و از سوی بسیاری از افراد حتی افراد حزب‌اللهی هم مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفتم.

جبرائیلی اضافه کرد: البته بعد از پیروزی ترامپ در سال 2016 هشتگ جدایی کالیفرنیا یکبار ترند شد و در 5 آوریل این هشتگ با 22هزار و 200 توییت، ترند هفتم در کشور آمریکا اعلام شد. با شیوع کرونا احتمال تجزیه آمریکا از قبل هم بیشتر شده است و همین مسائل باعث شد رسانه‌های آمریکایی به این موضوع بپردازند. در همین زمان محسن رضایی هم از این هشتگ استفاده کردند و بار دیگر ما شاهد موجی از انتقادات و تمسخرها بودیم. اما همین هشتگ‌ها سبب شد رسانه‌های آمریکایی هم توجهشان به مطرح شدن این موضوع در ایران جلب شود.

وی تصریح کرد: در آن زمان برخی رسانه‌های محلی کالیفرنیا که به دلیل بزرگی این ایالت از دسته رسانه‌های معتبر آمریکا محسوب می‌شوند، مطرح شدن این هشتگ در ایران را تمسخر می‌کردند. برخی دیگر از رسانه‌‌ها اما نگاه منعطف‌تری به این جریان داشتند و معتقد بودند جنبش تجزیه کالیفرنیا را آخرین نیاز این ایالت برشمردند. در همان زمان روزنامه واشنگتن تایمز که یک روزنامه تندرو در آمریکاست در مصاحبه‌ای با آقای ایوانز وی را به دلیل درخواست حمایت از یک کشور خارجی مواخذه کرد. آنها نمی‌خواستند دیگر کشورهای خارجی در این جریان ورود پیدا کنند.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تنها برگزاری چنین همایش‌هایی کافی نیست، گفت: اکنون فرصت آن است که از امکانات مجازی در کشور استفاده کنیم و واقعیت‌ها را نمایش دهیم. بسیاری از کارشناسان انتخابات سوم نوامبر آمریکا را مشابه انتخابات سال 1960 می‌دانند که منجر به درگیری‌های مسلحانه نیز شد.

تنها تفاوت این انتخابات با انتخابات آن سال این است که اکنون توییتر و فضای مجازی در اختیار مردم قرار دارد و این فرصت بسیار خوبی است که واقعیات و رویدادها به صورت واضح و شفاف نمایش داده شود. نیروهای نظامی آمریکا از هم اکنون در حال آماده‌باش هستند. ایالت‌های مختلف منتظر نتایج هستند تا جدایی خود را اعلام کنند. مردم مسلح‌تر از گذشته هستند و 99 درصد از مردم آمریکا از تبعیض و بی‌عدالتی ناراضی هستند. اکنون از 320 میلیون جمعیت آن کشور، 40 میلیون نفر دسترسی به غذای گرم ندارند که آمار فاجعه‌باریست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز نماد پیشرفت بدون عدالت و معنویت است و با سقوط آمریکا، تفکر آمریکایی نیز از بین خواهد رفت. نظم لیبرالی که آمریکا در جهان برقرار کرد یک رابطه متقابل دارد به گونه‌ای که دولت این کشور با این نظم قدرتمند است و اگر این نظم فرو بپاشد آمریکا فروخواهد پاشید. در ایران نیز افراد بسیاری وجود دارند که چنین تفکرات لیبرال گونه‌ای را دارند و آمریکا را بزرگترین قدرت جهان تصور می‌کنند؛ در حالیکه تربیت‌یافتگان مکتب مقام معظم رهبری چنین تصوراتی را ندارند و شایسته‌ترین افراد برای به وجود آوردن نظمی به دور از تفکرات آمریکایی در ایران و خارج از ایران هستند. امیدواریم دولت بعدی کشور متشکل از همین جوانان حزب‌اللهی و پرانگیزه باشد تا دیگر شاهد جولان چنین تفکراتی در کشور نباشیم.

جبرائیلی افزود: البته ما نمی‌گوییم که حتما ایالتی از آمریکا جدا می‌شود، شاید این اتفاق هرگز رقم نخورد اما آن چیزی که در فضای مجازی می‌بینیم، افول روزافزون آمریکا و ضعف بی‌سابقه آن است. این زمینه را برای جوانان حزب‌اللهی فراهم می‌کند تا اهداف به دور از تفکرات آمریکایی خود را به آنهایی ابلاغ کنند که منتظرند فردی مانند جو بایدن رای بیاورد تا با مذاکره با آمریکا، مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها برطرف شود.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود و در پاسخ به سوالات فعالان دانشجویی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خود صحبت از همت و انگیزه‌ای می‌کنند که در جوان حزب‌اللهی امروز وجود دارد و می‌تواند کشور را از به سمت افق‌های درخشان هدایت کند. ایشان این انگیزه را با تفکرات انقلابی جوانان 40 سال پیش که کشور را از زیر لگدهای استعمارگران نجات داد مقایسه می‌کنند و بیان می‌کنند که اگر انگیزه جوانان امروز از جوانان ابتدای انقلاب بیشتر نباشد، کمتر نیست.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته تشکیل دولت جوان منوط به تصمیم نسل اول انقلاب است. بسیاری از این افرادی که اکنون راس امور قرار دارند، در جنگ تحمیلی هشت ساله نیز حضور داشتند و ایثارگری‌های خود را نشان دادند.

آن زمان فرماندهان عملیات‌های ما را جوانانی گمنام تشکیل می‌دادند که هیچ سابقه‌ای در مبارزات مسلحانه نداشتند؛ اما همین افراد با اتکا به روحیه انقلابی و جهادی خود و با استفاده از انگیزه‌های جوانیشان، بارها و بارها دشمن را به زانو درآوردند.

وی بیان داشت: اکنون اما فرصت آن رسیده که مدیران 60 ساله همانند پدری مهربان و کارکشته جای خود را به جوانان انقلابی و حزب‌اللهی دهند و آنها را در مسیر پیشرفت کشور یاری برسانند. متاسفانه بسیاری از این افراد معتقدند که جوانان تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی را ندارند و لایق حضور در راس امور کشور نیستند؛ در حالیکه وضعیت کنونی اقتصادی و اجتماعی کشور، حاصل تجربه و مدیریت این افراد است. از سوی دیگر هر روز خبرهایی از افتخارآفرینی جوانان ایرانی در عرصه‌های علمی و فناوری می‌شنویم. با توجه به این مسائل چگونه نمی‌توان انتظار ایرانی موفق‌تر با حضور این جوانان را داشت؟

جبرائیلی اضافه کرد: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها از جوانان برای حضور در عرصه‌های مختلف دعوت کرده اما نسل سوم و چهارم انقلاب هنوز نمی‌خواهند در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی فعال باشند. این می‌تواند به ادامه مدیریت 60 ساله‌ها در کشور بینجامد.

با این حال بالاخره روزی خواهد رسید که جوانان در راس امور مملکت قرار گیرند اما اگر این اتفاق با تاخیر انجام شود، دیگر نمی‌توان از تجربه نسل اول انقلاب استفاده کرد.‎

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها