کد خبر: 441816
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۰۹:۰۷:۱۰
| |

قیمت نفت کاهش یافت

بهای معاملات نفت برنت دو دلار و هشت سنت معادل 5.1 درصد کاهش یافت و در 39 دلار و 12 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و 18 سنت معادل 5.5 درصد کاهش یافت و در 37 دلار و 39 سنت در هر بشکه بسته شد.

قیمت نفت کاهش یافت
کد خبر: 441816
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۰۹:۰۷:۱۰

اعتمادآنلاین| قیمت نفت با تشدید شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا و وضع محدودیتهای جدید، در پایان معاملات روز چهارشنبه بیش از پنج درصد سقوط کرد و قیمت نفت برنت به پایینترین حد در چهار ماه گذشته نزول کرد.

بهای معاملات نفت برنت دو دلار و هشت سنت معادل 5.1 درصد کاهش یافت و در 39 دلار و 12 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و 18 سنت معادل 5.5 درصد کاهش یافت و در 37 دلار و 39 سنت در هر بشکه بسته شد.

این پایین ترین قیمت برای نفت برنت از 12 ژوئن و پایینترین قیمت نفت آمریکا از دوم اکتبر بود و بزرگترین ریزش روزانه هر دو شاخص از هشتم سپتامبر به شمار آمد.

عامل دیگری که فشارهای کاهشی در بازار نفت را تشدید کرد، رشد بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته به دلیل افزایش تولید این کشور بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 23 اکتبر، با افزایش تولید به بالاترین حد از ژوییه، 4.3 میلیون بشکه رشد کرده و به 492.4 میلیون بشکه رسیده است. این رشد بسیار بالاتر از رشد 1.2 میلیون بشکه بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند.

اندی لیپو، رییس شرکت مشاوره "لیپو اویل آسوشیتس" در این باره گفت: افزایش تولید به رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا منجر شد و با توجه به قرنطینه های جدیدی که در اروپا مشاهده می شود، این خبر بدی برای بازار نفت بود.

افت قیمتهای نفت منعکس کننده وضعیت مشابه در سایر بازارهای پرریسک بود. شاخصهای سهام آمریکا همگی نزول کردند و اس اند پی 500 حدود 2.9 درصد کاهش ثبت کرد.

دلار آمریکا که ارز مطمئن به شمار می رود، تحت تاثیر چشم انداز قرنطینه ملی در آلمان و فرانسه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، 0.5 درصد رشد کرد. رشد ارزش دلار معاملات نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر ساخت.

آمریکا، روسیه، فرانسه و کشورهای دیگر طی روزهای اخیر رکورد بالای ابتلای روزانه به کووید 19 را ثبت کرده اند و دولتهای اروپایی محدودیتهای جدیدی را برای مهار موج جدید شیوع پاندمی وضع کرده اند.

به گفته معامله گران، قیمتهای نفت از ضعیف شدن چشم انداز توافق سریع سیاستمداران آمریکایی در خصوص بسته کمک مالی جدید هم ضربه خوردند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که توافق بسته کمک مالی کرونا احتمالا پس از انتخابات سوم نوامبر صورت خواهد گرفت.

در بخش عرضه هم انتظار می رود تولید نفت لیبی در هفته های آینده به یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

مدیر بخش بازرگانی آرامکوی سعودی اعلام کرد اوپک و متحدانش پیش از این که عرضه خود را در ژانویه سال 2021 افزایش دهند، ناچار خواهند بود با مشکلات متعددی پیرامون عرضه دست و پنجه نرم کنند.

رابرت یاوگر، مدیر معاملات انرژی شرکت میزوهو در نیویورک گفت: بین آمریکا و لیبی، تولید نفت در چند هفته گذشته دو میلیون بشکه در روز رشد کرده است و اگر اوپک پلاس به این موضوع توجه کند که تولیدکنندگان آمریکایی در حال افزایش تولید هستند، در این صورت این گروه برنامه افزایش تولید به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز را در ژانویه اجرایی خواهد کرد و اجازه می دهد قیمتهای نفت به میزان قابل ملاحظه ای سقوط کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین بازار افت موقتی تولید نفت آمریکا به دلیل تعطیلی نیمی از تولید منطقه خلیج مکزیکو در آستانه وقوع طوفان گرمسیری زتا را نادیده گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها