کد خبر: 441885
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۱۲:۲۷:۴۶
| |

آمریکا جنگنده های F-35 را به جای ترکیه به یونان می فروشد

رسانه های یونان گزارش دادند که ایالات متحده آمریکا مجوز تحویل سریع شش فروند جنگنده های F-35 به نیروی هوایی یونان را داده است.

آمریکا جنگنده های F-35 را به جای ترکیه به یونان می فروشد
کد خبر: 441885
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۱۲:۲۷:۴۶

اعتمادآنلاین| به گزارش سایت ال پی اچ اینفو، این جنگنده ها برای ترکیه آماده شده بودند ولی واشنگتن بعد از خرید s-400 روسی توسط آنکارا، قرار داد خرید این جنگنده ها را لغو کرد.


این اقدام در راستای دوباره مسلح کردن ارتش یونان در برابر رشد روزافزون رفتار تهاجمی ترکیه با کمک آمریکا و اروپا است.


در چند ماه اخیر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تنش ها را با کشورهای یونان، فرانسه، روسیه، ارمنستان، عربستان، امارات، مصر، آمریکا، مراکش، الجزایر و تونس افزایش داده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و همتای یونانی‌اش در مذاکراتی پشت درهای بسته در زمینه خرید 20 فروند اف-35 به توافق رسیدند.

واکنش ایالات متحده به آزمایش اس-400 از سوی ترکیه فقط به تحویل هواپیماهای اف-35 به یونان محدود نمی‌شود، بلکه احتمال انتقال تجهیزات اتمی ناتو مستقر در پایگاه اینجرلیک ترکیه به جزیره «کرت» در یونان وجود دارد.

یونان اعلام کرده که تصمیم آنکارا در اعزام کشتی نزدیک یک جزیره این کشور به شدت تنش زا و تهدید مستقیم علیه صلح در منطقه است.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها