صادرات سیگار تقریبا 2 برابر شد

آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان مردادماه صادرات سیگار با افزایش 97.2 درصدی به 71 میلیون نخ رسیده است. این در حالی است که صادرات سیگار در مدت مشابه سال گذشته 36 میلیون نخ بوده است.

صادرات سیگار تقریبا 2 برابر شد
کد خبر: 441988
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۰۹:۴۷:۳۸

اعتمادآنلاین| جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تولید سیگار در نیمه اول امسال پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، اما صادرات این محصول با افزایش 97.2 درصدی مواجه بوده است.

بر اساس این آمار در شش ماهه اول امسال 25 میلیارد و 100 میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید 26 میلیارد و 400 میلیون نخ در شش ماهه اول سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

در پی این کاهش تولید و با توجه به اینکه میزان مصرف در این شش ماه 32 میلیارد و 500 میلیون نخ برآورد شده، برآورد قاچاق سیگار هم با 22.3 درصد افزایش، از شش میلیارد و 90 میلیون نخ سیگار در شش ماهه اول سال قبل به هفت میلیارد و 450 میلیون نخ سیگار در مدت مشابه امسال رسیده است.

این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان مردادماه صادرات سیگار با افزایش 97.2 درصدی به 71 میلیون نخ رسیده است. این در حالی است که صادرات سیگار در مدت مشابه سال گذشته 36 میلیون نخ بوده است.

براساس اعلام انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، 70 درصد محصولات دخانیات از طریق واردات تامین می‌شود که عمده آن مربوط به توتون است. همچنین این صنعت 50 هزار نفر اشتغال مستقیم، 100 تا 150 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم در بخش توزیع، کشاورزی و حمل و نقل دارد و نیاز سالانه آن برای واردات 300 میلیون یورو است. از طرف دیگر این صنعت سالانه 4000 میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها