رئیس جمهور مکزیک برای اولین بار یک زن را برای رهبری وزارت امنیت انتخاب کرد

رئیس جمهور مکزیک برای نخستین بار یک زن را برای رهبری وزارت امنیت این کشور انتخاب و او را مامور به مغلوب ساختن باندهای شدیدا مسلح مواد مخدر که عامل دامن زدن به خشونت مزمن و کشته شدن ده ها هزار تن بوده‌اند کرد.

رئیس جمهور مکزیک برای اولین بار یک زن را برای رهبری وزارت امنیت انتخاب کرد
کد خبر: 442152
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ۰۹:۱۴:۱۴

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک گفت، خواستار آن است که روزا ایسلا رودریگز، یک همپیمان سیاسی وفادار وی که هم اکنون مسئول بنادر مکزیک است به جای آلفونسو دورازو وزیر امنیت شود.

رودریگز که سابقا خبرنگار بوده و در حوزه کار دولتی در سمتهای مختلف در دولتهای چپگرای متوالی در شهر مکزیکو ستی خدمت کرده خودش را به عنوان یک مقام سیاسی زیرک نشان داده و به عنوان یک فرد نزدیک به بئاتریس گوتیرز، همسر لوپز اوبرادور تلقی می شود.

رودریگز قبل از آنکه در ماه ژوئیه مسئول بنادر شود در دولت کلودیا شینبائوم، شهردار مکزیکوسیتی به عنوان وزیر امور داخلی مشغول به کار بوده و از بابت حفظ نظم در زمان درگیر بودن پایتخت با مقابله با شیوع کروناویروس در فصل بهار تحسین شد.

رودریگز در زمینه کار در دولت کل کشور تجربه زیادی نداشته در حالی که کمتر شغلی در این دولت می تواند از وظیفه ارتقای امنیت دشوارتر باشد.

لوپز اوبرادور برای اعلام تصمیمش در یک کنفرانس خبری عادی بیان کرد، هنوز نمی داند آیا رودریگز این پست را قبول می کند یا خیر چون هنوز در حال بهبودی پیدا کردن از کووید 19 است.

دورازو، وزیر در حال کناره گیری، قصد دارد با کنار رفتن از این سمت نامزد فرمانداری ایالت سونورا در 2021 شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها