کد خبر: 442219
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل:

سردار سلیمانی مکتب سلیمانی را ایجاد کرد

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: وجوه کامل شخصیتی از سردار سلیمانی به تعبیر رهبری یک مکتبی را ایجاد کرد که در راستای مکتب اسلام ناب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و در راستای اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود که از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌شود.

سردار سلیمانی مکتب سلیمانی را ایجاد کرد
کد خبر: 442219
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: سردار سلیمانی یک فرد نبود. سردار سلیمانی یک سردار و یک ژنرال نظامی به تنهایی نبود. وجوه کامل شخصیتی از سردار سلیمانی به تعبیر رهبری یک مکتبی را ایجاد کرد که در راستای مکتب اسلام ناب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و در راستای اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود که از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان در نخستین نشست خبری ستاد برگزاری سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: یاد و خاطره قهرمان مبارزه با تروریسم، شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را گرامی می‌داریم.در هفته‌های نزدیک به ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بین‌المللی بغداد هستیم که این ترور با دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان تروریسم شماره یک در جهان انجام شد و در این حادثه سردار سلیمانی و همراهان شان به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی ایجاب می‌کند که در دنیای پیچیده کنونی بتوانیم از طرق مختلف این اندیشه‌ها و مکتب را برای نسل کنونی و نسل‌های آینده نه تنها در ایران و منطقه، بلکه در سطح بین‌المللی به تصویر بکشیم و از این منظر به دلیل اهمیت موضوع، مجموعه‌های تحت عنوان بنیاد شهید سلیمانی در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته که این بنیاد با حمایت‌های مردمی فعالیت خودش را از سال پیش آغاز کرده است.

امیر عبداللهیان گفت: از ماه‌ها قبل دوستداران سردار سلیمانی از داخل ایران، منطقه و حتی در آمریکای لاتین و داخل آمریکا و اروپا مرتب ایده‌های مردمی خود را برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و اولین سالگرد ایشان دنبال کردند و در نتیجه مسئولان در جمهوری اسلامی ایران بر آن شدند که برای اینکه یک گرامیداشت در خور شخصیت والای سردار سلیمانی برگزار شود، ستادی به این منظور شکل گیرد که این کنفرانس خبری اولین برنامه در این راستا است در مراحل مختلف اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به توجه به ابعاد متنوع شخصیتی سردار سلیمانی مهم است، ادامه داد: سردار سلیمانی یک فرد نبود. سردار سلیمانی یک سردار و یک ژنرال نظامی به تنهایی نبود. وجوه کامل شخصیتی از سردار سلیمانی به تعبیر رهبری یک مکتبی را ایجاد کرد که در راستای مکتب اسلام ناب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و در راستای اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود که از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌شود.

وی افزودد: از این منظر و به دلیل اهمیت موضوع، مجموعه‌ای تحت عنوان بنیاد شهید سلیمانی در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است و این بنیاد با حمایت‌های مردمی فعالیت خودش را از سال پیش آغاز کرده و امروز در اینجا ما هم به طور رسمی اعلام می‌کنیم که بنیاد شهید سلیمانی به دنبال آن است که اندیشه‌های ناب مکتب سلیمانی را ترویج دهد و قرار است مانع تحریف درخصوص شخصیت سردار سلیمانی شود. همچنین به دنبال آن هستیم که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و ملی نسبت به آثار و اندیشه‌های سردار سلیمانی روشنگری شود.

امیرعبداللهیان افزود: این بنیاد در عین حال از وجود حمایت خانواده معظم سردار سلیمانی و به طور مشخص سرکار خانم زینب سلیمانی برخوردار است که حقیقتاً از آغازین لحظات دریافت خبر شهادت پدرشان توانستند به طور ویژه نقشی زینب‌گونه داشته باشند و حتماً در چهارچوب بنیاد سلیمانی هم همه ما شاهد فعالیت‌های خوب سرکار خانم زینب سلیمانی در این زمینه خواهیم بود و این بنیاد ان‌شالله نقش اصلی و اساسی خودش رو ایفا خواهد کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: مایلم در اینجا اشاره کنم که در گرامیداشت سردار سلیمانی در هفته‌های اول شهادت ایشان فقط در ایالات متحده آمریکا در 51 نقطه مراسم‌های خودجوش مردمی برگزار شد و امسال ستاد با درخواست‌های بیشتری از سراسر جهان برای گرامیداشت برنامه‌نویسی در این خصوص مواجه است.

وی ادامه داد: از برنامه‌های اولیه‌ای که ستاد در نظر دارد برای اولین سالگرد انجام شود، این است که فیلم مستندی از 14 روز آخر زندگی افتخارآفرین سردار سلیمانی در ایام سالگرد ایشان به نمایش خواهد آمد و از برخی از آثار سردار سلیمانی به صورت مکتوب رونمایی خواهد شد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: همچنین از کتاب‌هایی که درخصوص شخصیت چند بعدی و متنوع این سردار عزیز وجود دارد، رونمایی خواهد شد.سردار سلیمانی فردی بود که بسیار مطالعه می‌کرد و در کنار فعالیت‌های میدانی در مبارزه با تروریسم و صهیونیسم و تلاش‌های شبانه‌روزی برای تامین حداکثری امنیت ملی کشور، منطقه و جهان، بسیار مطالعه می‌کرد و بسیار می‌نوشت.فراموش نمی‌کنم که یک بار در یک جلسه ایشان اشاره کردند که ده‌ها دفتر صدبرگ مملو از همه مطالب و جلسات من و خاطراتی که در دوران کاری خودم تا به امروز دارم، وجود دارد. بخش‌های قابل انتشار این خاطرات در اولین سالگرد ایشان منتشر خواهد شد. طراحی‌هایی هم برای اهدای جایزه بین‌المللی سردار سلیمانی انجام شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه اهدای این جایزه بین‌المللی ابعاد مختلفی هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی دارد که در نشست‌های بعدی اطلاع‌رسانی دقیق‌تری راجع به این موضوع خواهد شد، گفت: اما اولین جایزه بین‌المللی سردار سلیمانی همزمان با برگزاری مراسم سالگرد ایشان تحت برنامه ویژه‌ای در هماهنگی با ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری کنگره علمی در بررسی ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی و مکتب سلیمانی از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با سالگرد مورد توجه ستاد برگزاری مراسم سالگرد و همچنین بنیاد سلیمانی قرار دارد.

امیرعبداللهیان گفت: به صورت خودجوش هزاران و ده‌ها هزار پیشنهاد به بنیاد سلیمانی و به ستاد تاکنون رسیده اما به زودی فراخوان و آدرس سایت و فضای مجازی اعلام می‌شود که هر گونه ایده علمی، پژوهشی، تولید محصولات هنری و فرهنگی در خصوص شخصیت سردار سلیمانی در این مجموعه را می‌توان ارائه کرد.

وی بیان کرد: ضمن حمایت‌هایی که هم بنیاد انجام خواهد داد و هم ستاد پشتیبانی خواهد کرد، امیدواریم بتوانیم گوشه کوچکی از شخصیت سردار سلیمانی را به تصویر بکشیم.

وی یادآور شد: در بعد بین‌المللی، در بُعد حقوقی و در بعد سیاسی، اولا بحث انتقام سردار سلیمانی هنوز موضوع اصلی و اساسی جمهوری اسلامی ایران است.این یکی از موضوعاتی است که از سراسر دنیا در این ماه‌های گذشته از جمهوری اسلامی ایران مطالبه می کنند. بنده در یکی از برنامه‌ها گفتم که در حادثه اقدام تروریستی ترامپ، رئیس جمهور جنایتکار آمریکا، پمپئو، وزیر دفاع و مقاماتی که جزو عاملین حمله تروریستی به سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان بودند، دو اتفاق افتاد. اتفاق اول اینکه خودروی سردار سلیمانی و همراهانش مورد اصابت قرار گرفت و اتفاق دومی این بود که سردار سلیمانی و همراهانش در این حادثه تروریستی در فرودگاه بین‌المللی بغداد به عنوان میهمان رسمی دولت وقت عراق به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پاسخ و انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی را با پرتاب 13 موشک بالستیک نقطه زن به پایگاه استراتژیک آمریکایی در منطقه عین الاسد عراق داد اما پاسخ به ترور سردار سلیمانی و شهادت سردارسلیمانی قطعاً و بدون تردید، خروج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود که در آینده نه چندان دور این اتفاق خواهد افتاد و جهانیان شاهد این مسئله خواهند بود.


وی درباره جزییات برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: برنامه‌ریزان در ستاد گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به صورت محدود و گسترده برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را در نظر گرفته‌اند و اگر شرایط اجازه دهد بخشی از برنامه‌ها به طور حضوری خواهد بود و بخش دیگر این مراسم در با توجه به محل تدفین پیکر حاج قاسم سلیمانی در کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی برای تهران پیش‌بینی شده است. به دلیل میزان علاقه مردم ایران و جهان و پیگیری‌های آنها، برنامه‌ها در سراسر استان‌ها مورد توجه قرار گرفته است اما اینکه چه میزان از این برنامه‌ها را می‌توان حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داد و چند درصد از برنامه‌ها به طور وبیناری و فضای مجازی برگزار خواهد شد اجازه دهید که متناسب با شرایط ستاد مبارزه با کرونا در هفته‌های آینده به اطلاع رسانی دقیق کنیم.

وی افزود: ستاد مرکزی گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در ذیل خودش ستادهای فرعی متعددی دارد که به عدد تعداد استان‌های کشور است و در سایر کشورهای دیگر نیز کارگروه‌هایی فعال هستند.

امیر عبداللهیان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محاکمه تروریست‌هایی که در شهادت حاج قاسم سلیمانی نقش داشتند توضیح داد:درباره دادگاه ویژه عاملان شهادت سردارسلیمانی، ریاست محترم قوه قضائیه از روزهای آغازین این ترور، دادگاه ویژه‌ای را مأمور این قضیه کردند این دادگاه می‌توانست به دو شکل عمل کند. فرض اول این بود که به سرعت یک رأی را صادر کند و فرض دوم این بود که پرونده کاملاً تکمیل شود به طوری که در سطح بین‌المللی و محاکم جهانی قابل دفاع و ارائه باشد. برای همین بازپرس این دادگاه در سفرهای متعدد به عراق و محل وقوع این حادثه تروریستی تمام مستندات اصلی را جمع‌آوری کرده و دستگاه‌های ذی‌ربط قضایی، امنیتی و سیاسی عراق کمک شایان و قابل توجهی را در این موضوع داشتند و بسیار امیدوار هستیم که در آستانه نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش شاهد صدور یک رأی قضایی قوی تاثیرگذار و قابل پیگیری باشیم. این موضوعی است که به صورت هفتگی مدنظر رئیس قوه قضائیه قرار دارد و تاکنون جلسات مختلف و پیگیری‌های گوناگون انجام شده است. حتی در سطحی که جاسوسانی که می‌توانستند در این حادثه نقش داشته باشند پیگیری‌هایی انجام شده اما اجازه می‌خواهم تا مراحل تکمیل این پرونده و اعلام آن از طریق مراجع قضایی بیش از این مطلبی را بیان نکنم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها