کد خبر: 442460
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لیگ برتر زیر تیغ کرونا

لیگ برتر به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا در آستانه تعلیق قرار گرفته و برخی هم گمان می‌کنند این رقابت‌ها به صورت کامل لغو خواهد شد و لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 1399-1400 کلاً برگزار نمی‌شود.

لیگ برتر زیر تیغ کرونا
کد خبر: 442460
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لیگ برتر به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا در آستانه تعلیق قرار گرفته و برخی هم گمان می‌کنند این رقابت‌ها به صورت کامل لغو خواهد شد و لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 1399-1400 کلاً برگزار نمی‌شود. اما چگونه لیگ برتر بیستم لغو می‌شود؟ این سوالی است که ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده است.

لیگ برتر

تعویق لیگ، مساوی با لغو کامل

طبق اعلام سازمان لیگ، قرار بود رقابت‌های لیگ برتر از دهم آبان‌ماه آغاز شود. تمرینات تیم‌ها آغاز و قرعه‌کشی این رقابت‌ها هم برگزار شد. تیم‌ها حریفان خود را شناختند و برای آمادگی بیشتر شروع به برگزاری بازی‌های دوستانه کردند. همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت تا اینکه موج سوم بیماری کرونا در کشور آغاز شد. ستاد مبارزه با بیماری کرونا از فدراسیون فوتبال خواست تا رقابت‌های لیگ برتر را به تعویق بیندازد. این اتفاق هم رخ داد و آغاز لیگ بیستم یک هفته به تعویق افتاد. باشگاه‌ها مجبور شدند تمرینات‌شان را ادامه دهند و سازمان لیگ هم وادار به تغییر در برنامه کلی لیگ برتر شد. البته سازمان لیگ اعلام کرد به دلیل در پیش بودن رقابت‌های انتخابی جام جهانی و برنامه فشرده تیم ملی، تعویق دوباره لیگ برتر امکان‌پذیر نیست. آنها گفتند بازی‌ها باید در تاریخ مقرر یعنی شانزدهم آبان‌ماه برگزار شود. هرچند شنیده‌ها حاکی از آن است که ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از مدیران فوتبال ایران خواسته تا دوباره بازی‌های لیگ را به تعویق بیندازند، موضوعی که با مخالفت مدیران فوتبال ایران مواجه شده است. آنها معتقدند شرایط برای تعویق دوباره لیگ برتر مهیا نیست و بازی‌ها باید برگزار شود.

محرومان لیگ برتر

واکنش نبی به تعویق دوباره لیگ

مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص زمزمه‌های تعطیلی یا تعویق دوباره لیگ برتر فوتبال می‌گوید: «لیگ برتر قطعاً به تعویق نمی‌افتد و بازی‌ها از 16 آبان‌ماه آغاز خواهد شد.»

مهدی محمدنبی

البته در این میان نباید فراموش کنیم که مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا لازم‌الاجراست و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانند از اجرای آن سر باز زنند. شیوع گسترده ویروس کرونا و همچنین افزایش مبتلایان به این ویروس در کشور احتمال تعویق بازی‌های لیگ برتر را بیشتر از گذشته کرده است. ضمن اینکه خبرهایی هم مبنی بر تعطیلی 2هفته‌ای تهران و دیگر شهرهای کشور به گوش می‌رسد که می‌تواند شرایط را برای برگزاری رقابت‌های لیگ سخت‌تر کند.

لیگ برتر

علاوه بر این دکتر لاله حاکمی، عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش، درباره تعویق دوباره لیگ برتر گفته است: «با توجه به افزایش آمار مرگ‌ومیر و همچنین ابتلا، بهتر است مسابقات ورزشی به تعویق بیفتد. با وجود این، ممکن است هر هفته یا هر روز دستورالعمل جدیدی برای تعویق یا ادامه مسابقات صادر شود، اما فعلاً رقابت‌های ورزشی مثل فوتبال طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود. اگر دستور ستاد مبارزه با ویروس کرونا تعویق دوباره لیگ برتر باشد، باید منتظر لغو کامل رقابت‌های لیگ برتر باشیم.»

حال باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال مجبور می‌شود دوباره بازی‌های لیگ برتر را به تعویق بیندازد یا اینکه می‌تواند رضایت ستاد مبارزه با ویروس کرونا را جلب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها