کد خبر: 443010
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۱۳:۵۰:۰۵
| |

در مجمع نمایندگان تهران با هیات رئیسه شورای شهر تهران چه گذشت؟

علی خضریان، سخنگوی مجمع نمایندگان تهران از نشست مشترک امروز اعضای این مجمع و هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مسائل و مشکلات کلان‌شهر تهران به ویژه مشکلات مرتبط با مسائل بودجه‌ای، زیرساخت‌های شهری، اصلاح ساختار شورا و اعتبارات مورد نیاز برای موضوع کاهش آلودگی در مجلس خبر داد.

در مجمع نمایندگان تهران با هیات رئیسه شورای شهر تهران چه گذشت؟
کد خبر: 443010
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۱۳:۵۰:۰۵

اعتمادآنلاین| علی خضریان، سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در خصوص جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران با هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ابتدای این جلسه اعضای شورای شهر نکات موردنظر خود را به اختصار مطرح کردند که عمده صحبت‌ها در مورد عدم تخصیص بودجه کامل 30 هزار میلیارد تومانی شهرداری با وجود 2 برابر شدن هزینه‌ها و لزوم پیش‌بینی درآمد پایدار برای شهرداری‌ها با توجه به رشد حدود 87 درصدی جامعه شهری، توجه به قوانین مرتبط با ایمن‌سازی ضوابط ساختمان‌ها، خروج پادگان‌ها از حریم مرکزی شهرها و اختصاص بودجه 17 هزار میلیارد تومانی برای کاهش 20 درصدی آلودگی هوا بود.

وی افزود: در ادامه جلسه نمایندگان محترم تهران نیز نگرانی‌ها و دغدغه خود در خصوص نحوه مدیریت کلان شهر تهران و برخی انتقادها نسبت به شرایط فعلی را مطرح کردند. استفاده از ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای ارائه لوایح مرتبط با مدیریت شهری و پرهیز از رویکرد سیاسی در اداره شهر از نکاتی بود که نمایندگان به اعضای شهر شورای تهران متذکر شدند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: توجه به مقاوم‌سازی اطراف تهران و لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر تهران و همچنین توجه به بحث پسماند و امکان بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین برای بازیافت پسماند از دیگر نکاتی بود که باید به آن توجه کرد. همچنین ظرفیت‌های شهرداری مناطق به عنوان بازوی اجرای شهرداری و شورای شهر فرصتی است که در اختیار نمایندگان شوراست که باید از آن استفاده بهتری شود و به جای افزایش تعداد نمایندگان شورای شهر که شاید آسیب‌زا باشد، از این توان اجرایی برای بهبود اوضاع شهر تهران می‌توان بهره جست.

خضریان در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسات مجمع نمایندگان تهران به صورت کارگروه‌های تخصصی و یا به صورت عمومی تداوم داشته باشد، همچنین مسائل مرتبط با ویروس کرونا و نگرانی‌هایی در این خصوص نیز در کارگروه‌های مرتبط پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها