کد خبر: 443261
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

ظریف وارد هاوانا شد

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام دیدار رسمی و ‌‌رایزنی یا مقامات کوبایی وارد ‌هاوانا پایتخت کوبا شد.

ظریف وارد هاوانا شد
کد خبر: 443261
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقصد دوم سفرش به آمریکای لاتین و پس از سفر به ونزوئلا و رایزنی با مقامات این کشور، وارد کوبا شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام دیدار رسمی و ‌‌رایزنی یا مقامات کوبایی وارد ‌هاوانا پایتخت کوبا شد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای کوبایی با دیگر مقام‌های عالی‌رتبه این کشور نیز دیدار و در ارتباط با توسعه همکاری‌های دوجانبه و دیگر موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.

کوبا دومین مقصد سفر ظریف به سه کشور آمریکای لاتین است. وزیر امور خارجه ایران پیش از این نیز سفری به ونزوئلا داشت و با رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر خارجه و تعدادی از وزرای این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است در سومین مقصد این سفر به بولیوی برود و در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور شرکت کند.

سعید خطیب‌‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این درباره دلایل سفر ظریف به کوبا و ونزوئلا گفته بود: کوبا و ونزوئلا ازجمله شرکای سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین هستند که از دیرباز همکاری‌های گسترده سیاسی در بخش‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر داشته‌اند.

وی کوبا و ونزوئلا را از کشورهای مهم و با مواضع مترقی در آمریکای لاتین برشمرد که به خاطر مقابله با مداخلات و سیاست‌های مخرب آمریکا در منطقه آمریکای لاتین همواره تحت فشارها و مداخلات ایالات متحده قرار داشته و به خوبی مقاومت کرده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها