کد خبر: 443783
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ ۱۱:۲۰:۳۶
| |

علی اصغر زرگر، کارشناس مسائل بین الملل:

بایدن یک شبه نمی‌تواند سیاست آمریکا را تغییر دهد

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: بایدن یک شبه نمی تواند آثار سیاست‌های ترامپ را از بین ببرد اما تاثیر روانی انتخاب او در منطقه مثبت خواهد بود

بایدن یک شبه نمی‌تواند سیاست آمریکا را تغییر دهد
کد خبر: 443783
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ ۱۱:۲۰:۳۶

اعتمادآنلاین| «علی اصغر زرگر»، کارشناس مسائل بین الملل، در رابطه با پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و تاثیر این اتفاق در روابط ایالت متحده با کشورهای منطقه گفت: در آینده نزدیک اتفاق خاصی در آمریکا و در فرا مرزهای آمریکا رخ نمی دهد جز شوک روانی که وارد می شود.

پیش بینی هایی که از سیاست های جدید رییس جمهور آمریکا بیان می شود، نشان می دهد تا اوایل ژانویه جابجایی قدرت انجام می گیرد و رییس جمهور جدید باید مستقر شود.

او افزود: بایدن دیدگاه های متفاوتی با ترامپ دارد به این صورت که معمولا جمهوری خواهان بیشتر به استفاده از ابزار های سخت رو می آوردند و بیشتر قدرت خود را با تهدید به رخ می کشند اما دموکرات ها، معمولا بیشتر از طریق دموکراسی و با ابزار های نرم سیاست های خود را جلو می برند. نظر بایدن بر این است که با چین، اروپا و روسیه و... با دیپلماسی طرف شود و تجارت بین الملل را بیشتر می پسندد.

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: دموکرات ها و به طور خاص بایدن با توجه به دیدگاهی که دارند از نظر انرژی بیشتر طرفدار انرژی های نو و گاز طبیعی هستند درحالیکه ترامپ بر عکس بود و سعی می کرد، آمریکا را به عنوان یک صادر کننده نفت مطرح کند و بیشتر سرمایه ها را به این سمت هدایت می کرد.

او یاداور شد: به نظر من در کوتاه مدت و طی شش ماه آینده، آمریکا و رئیس جمهور این کشور به مراتب مشکلات عدیده ای دارد؛ اول مدیریت بیماری کرونا است آمریکا به شدت گرفتار این مشکل است. دوم سر و سامان دادن به اقتصاد آمریکا مطرح است. مساله بیکاری ها و.. که باید سر و سامان داده شود نهایتا دنیای پس از کرونا خواهد بود که متفاوت از دنیای قبل از این بیماری، است.

زرگر تاکید کرد: در کوتاه مدت تغییر عمده ای بوجود نمی آید ولی با توجه به سیاست هایی که ترامپ داشت، شرایط متفاوت خواهد بود چرا که او دیپلماسی را آنگونه که باید و شاید به کار نمی برد.

او با بیان اینکه دیپلماسی ترامپ و بایدن کاملا متفاوت است عنوان کرد: آمریکا با چین و روسیه دچار چالش شده بود، در منطقه خاورمیانه نیز تنش های جدیدی سر باز کرده بودند، البته از بایدن انتظار نمی رود که بتواند سیاست آمریکا را یک شبه تغییر بدهد ولی آمریکا با بایدن به دنبال سیاست جهانی شدن پیش خواهد رفت و نظر رئیس جمهور جدید این کشور، بر این است که با چین مراوده داشته باشد و تنش ایجاد نکند. همینطور که بارها اعلام کرده است اگرچه مخالفت هایی با مسائل برون مرزی و دفاعی ایران دارد ولی نظرش بر این است که به برجام بازگردد، شاید این موضوع زمانبر باشد اما همین سیاست های اعلامی، شوکی روانی بوجود آورده و نتیجه در هر صورت مثبت خواهد بود.4

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها