دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

حتی یک دلار ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی داده نشده است

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ضمن رد کردن مسئله تبانی ایرلاین‌ها برای بالا بردن قیمت بلیت هواپیما، گفت: بر خلاف مسائلی که بعضا مطرح می‌شود، از مرداد سال 1397 تا کنون حتی یک دلار ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی داده نشده است.

حتی یک دلار ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی داده نشده است
کد خبر: 443933
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۷:۲۱:۴۹

اعتمادآنلاین| در پی تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما که طی هفته‌های گذشته روند بررسی آن طولانی شده است، قیمت بلیت برخی پروازهای داخلی افزایش یافت در حالی که قرار بود تا مشخص شدن نتیجه جلسات این اتفاق نیافتد. در این میان عواملی مانند سودجویی برخی چارترکننده‌ها و سایت‌های فروش بلیت هواپیما و تبانی ایرلاین‌ها برای بالابردن نرخ را مطرح کردند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: هماهنگی یا تبانی بین شرکت‌های هواپیمایی برای بالابردن قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد و اگر نرخ بلیت هواپیما در دامنه نرخی تعریف شده بالا یا پایین بیاید طبیعی و مسبوق به سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر ایرلاینی قیمت بلیت هواپیما را از سقف مجاز تعیین شده بالاتر فروخته باشد مرتکب تخلف شده و سازمان هواپیمایی می‌تواند با او برخورد کند، افزود: برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که ایرلاین‌ها امسال هم ارز 4200 تومانی دولتی دریافت کرده‌اند در حالی که این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد، چرا که از مرداد ماه سال 1397 تا کنون هیچ ارز 4200 تومانی به شرکت‌های هواپیمایی تخصیص پیدا نکرده و اسناد و مدارک آن موجود است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: البته از فروردین همان سال اعلام شد که ارز ترک نرخی خواهد شد و 4200 تومان است. همچنین مسئولان دولت اعلام کردند هر کسی به غیر از این نرخ، ارز دیگری و با قیمت دیگری پرداخت یا دریافت کند، تخلف مرتکب شده و با او برخورد می‌شود. در آن زمان ایرلاین‌ها گرچه ارز 4200 تومانی را در آن شرایط دریافت کردند اما در همان سال 1397 حدود 30 میلیون نفر مسافر را جابه جا کردند.

اسعدی سامانی تصریح کرد: برخی افراد که نقشی هم در حوزه هوانوردی ندارند، اطلاعات نادرستی به نمایندگان مجلس داده بودند اما فروشنده بلیت صلاحیت دخالت در نرخ بلیت ندارد. بر همین اساس گزارش مفصلی را در جلسه اخیری که با نمایندگان مجلس داشتیم به آن‌ها ارائه دادیم و مقرر شد در جلسه ای که با سازمان هواپیمایی در هفته جاری برگزار می‌شود، تکلیف این مسئله را روشن کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها