کد خبر: 443987
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۹:۳۲:۰۶
| |

بهداد سلیمی:

حذف وزنه‌برداری از المپیک به ورزش ایران ضربه می‌زند

بهداد سلیمی، قهرمان المپیک، درباره حذف وزنه‌برداری از رقابت‌های المپیک، گفت: حذف این رشته از المپیک نه تنها به وزنه‌برداری بلکه به ورزش ایران آسیب می زند.

حذف وزنه‌برداری از المپیک به ورزش ایران ضربه می‌زند
کد خبر: 443987
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۹:۳۲:۰۶

اعتمادآنلاین| بهداد سلیمی درباره آسیبی که حذف وزنه برداری از المپیک به وزنه برداران وارد می کند، بیان کرد: حذف از المپیک نه تنها به وزنه برداری بلکه به ورزش ایران آسیب می زند. چون وزنه برداری یکی از سه رشته مدال آور برای ایران در بازی های المپیک است. از طرفی وزنه برداری در حال حاضر هم چون رشته سنگینی است جمعیت زیادی ندارد و اگر از المپیک هم حذف شود ، جامعه آماری آن خیلی کمتر می شود چراکه خیلی از نوجوانان به امید گرفتن مدال المپیک وارد این رشته شده اند و تمرین می کنند.

او ادامه داد: امیدوارم تهدید IOC جدی نباشد و با تذکر حل شود.فدراسیون وزنه برداری در گذشته فساد های پنهان و آشکار زیادی داشت .امیدوارم با برگزاری انتخابات، شخصی بر سر کار بیاید که بتواند IOC را مجاب کند که وزنه برداری در المپیک باقی بماند.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که صحبتی با فدراسیون برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی داشت است و علاقه دارد در انتخابات شرکت کند، گفت: صحبتی نداشته ام. البته نه تنها من خیلی از افراد علاقه مند هستند و توانایی این را هم دارند در انتخابات شرکت کنند اما تصمیم اول و آخر را رییس فدراسیون می گیرد که چه کسانی را معرفی کند.

قهرمان سابق المپیک در پاسخ به این پرسش که صحبتی با فدراسیون برای هدایت تیم ملی پایه داشته است یا خیر، تصریح کرد: هیچ صحبتی نشده است . در جلسه شورای عالی مشورتی هم بیشتر صحبت ها در مورد تیم بزرگسالان بود چون سال آینده المپیک را پیش رو دارد و بسیار سال مهمی است.

او در مورد اینکه حضور در شورای عالی مشورتی را چگونه ارزیابی کرد، گفت: جو جلسه مثبت بود. جا دارد قهرمانان و پیشکسوتان دیگر هم از آنها دعوت شده بود ، حضور داشته باشند تا وزن جلسه بالا برود. همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم به وزنه برداری کمک کنیم.

سلیمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه قبلا این نقد به فدراسیون وارد بود که در جلسات، از نظرات اعضا استفاده نمی شود و اکنون از نظرها استفاده شد، تاکید کرد: بله. نظرات را گفتیم و آنها هم شنیدند و ترتیب اثر دادند. درکل به نظرم جلسه خوبی بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها