کد خبر: 444043
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۱:۴۱:۰۲
| |

بر اساس یک تحقیق:

افسردگی دوران کرونا در زنان بیش از مردان است

زنان بیش از مردان در ایام همه گیری تحت فشار هستند و روزگار چالش برانگیزی را پشت سر می گذارند.

افسردگی دوران کرونا در زنان بیش از مردان است
کد خبر: 444043
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۱:۴۱:۰۲

اعتمادآنلاین| در این مدت تحقیق ها و نظرخواهی های متعددی انجام شده است و زنان به دلیل شرایط و مسئولیت های متعددی که بر دوش شان در این مدت همه گیری قرار گرفته، روزگار پراضطراب تری را پشت سر می گذارند.

همچنین به تازگی روزنامه مترو گزارشی از یک تحقیق با شرکت 70 هزار نفر انگلیسی منتشر کرده است که در آن جزئیاتی درباره شرایط روحی زنان و مردان در طول همه گیری کرونا مطرح شده است. طبق این تحلیل زنان میزان بالاتری افسردگی، اضطراب و تنهایی و میزان کمتری از رضایت و خوشبختی از زندگی را احساس می کنند. در این تحقیق که به مطالعه اجتماعی درباره کرونا پرداخته است، 70 هزار نفر به پرسش های دانشگاه (UCL) در لندن جواب داده اند. به غیر زنان گروه هایی مانند جوانان، افرادی که تنها زندگی می کنند، افرادی که درآمد کمتری دارند، کسانی که با کودکان زندگی می کنند و کسانی که در مناطق شهری زندگی می کنند، جزء افراد در معرض افسردگی هستند.

محققان دریافتند که میزان افسردگی و اضطراب در میان افرادی که بیماری طولانی را پشت سر گذاشته اند و مدارک تحصیلی پایین دارند نیز افزایش می یابد. این مطالعه نشان می دهد که بزرگ ترین فشارهای ناشی از کووید 19 متفاوت است، زنان و افراد دارای تحصیلات بالا بیشتر از نگرانی بابت مبتلاشدن به بیماری، نگران ازدست دادن شغل و پیامدهای مسائل مالی آن هستند.

محقق اصلی، دکتر دیزی فانکورت گفت: «واضح است که همه گیری و محدودیت های قرنطینه، گروه های مختلف را از طرق مختلف تحت تاثیر قرار داده است، هرچند بعضی از افراد خیلی راحت تر با این تغییرات کنار می آیند؛ اما به نظر می رسد کووید19 نابرابری های بهداشت روان را تشدید کرده و نکته مهم تر این است که پشتیبانی بیشتری در دسترس افراد باشد تا خطر تاثیرات و عواقب روان شناختی طولانی مدت به حداقل برسد». قطعا سطح بهداشت روان در بین گروه ها متفاوت است. آنچه واضح است این است که همه گیری بر میزان استرس و رفاه کلی افراد تاثیر گذاشته است. در آغاز قرنطینه، اضطراب زنان 53 درصد بیشتر، افسردگی زنان 30 درصد بیشتر و رضایت از زندگی زنان هفت درصد کمتر از مردان بود. در حالی که در ماه گذشته در بین زنان، اضطراب 50 درصد بیشتر، افسردگی 36 درصد بیشتر و رضایت از زندگی پنج درصد کمتر از مردان بود.

این تحقیق که در 30 هفته پیگیری شده، نشان داد که 90 درصد مردم از اقدامات دولت انگلیس برای کاهش شیوع ویروس پیروی می کنند و محققان دریافتند که این پیروی به تحصیلات و درآمد ربطی ندارد، اما افرادی که مدارک تحصیلی بالاتر و درآمد بیشتری دارند، بیشتر قوانین را رعایت می کنند، البته این گروه اعتماد کمتری به دولت دارند اما از نظر روحی با عوارض کووید 19 بیشتر کنار می آیند.

زن

منبع: شرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها