کد خبر: 444113
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۵:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لیست تیم ملی فوتبال و حواشی آن

تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه، 22 آبان‌ماه، در سارایوو به مصاف بوسنی می‌رود، اما دعوت نشدن اشکان دژاگه، علیرضا بیرانوند، سردار آزمون، وریا غفوری، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش موجب پیدایش حاشیه‌های زیادی برای تیم ملی فوتبال ایران شده است.

لیست تیم ملی فوتبال و حواشی آن
کد خبر: 444113
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه، 22 آبان‌ماه، در سارایوو به مصاف بوسنی می‌رود، اما دعوت نشدن اشکان دژاگه، علیرضا بیرانوند، سردار آزمون، وریا غفوری، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش موجب پیدایش حاشیه‌های زیادی برای تیم ملی فوتبال ایران شده است. حاشیه‌هایی که می‌تواند در روند آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران اخلال ایجاد کند.

تیم ملی فوتبال

لیست جدید تیم ملی

بعد از پایان هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران، اسکوچیچ لیست تیم ملی فوتبال ایران را برای بازی با بوسنی اعلام کرد که این اسامی عبارت‌اند از: محمدرشید مظاهری، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مجتبی نجاریان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، علی قلی‌زاده، اکبر ایمانی، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن، سیامک نعمتی، کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی، کاوه رضایی و ساسان انصاری. هرچند مثبت شدن تست کرونای ساسان انصاری و مجتبی نجاریان باعث شد اسکوچیچ، مهدی شیری و علی کریمی را به تیم ملی دعوت کند. با انتشار این لیست انتقادها از اسکوچیچ شروع شد؛ از دعوت نشدن حامد لک گرفته تا دعوت نشدن وریا غفوری.

1

چرا حامد لک دعوت نشد؟

درست قبل از آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، حامد لک با پرسپولیس به توافق رسید و راهی این تیم شد. عملکرد درخشان حامد لک درون دروازه پرسپولیس نظر همه دوستداران فوتبال را به خود جلب کرد و همین موضوع باعث شد خیلی از کارشناسان فوتبال ایران احتمال حضور حامد لک در تیم ملی را بالا بدانند. لک در پرسپولیس تنها 2 گل خورد آن هم از روی نقطه پنالتی که این نشان می‌دهد این دروازه‌بان در اوج است. با این حال اسکوچیچ همانند اردوی ترکیه و ازبکستان، رشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند را به تیم ملی دعوت کرد، انتخابی که با انتقادهای فروان روبه‌رو شد.

حامد لک

وریا غفوری؛ چرا به تیم ملی دعوت نمی‌شوم؟

اسکوچیچ مهدی شیری را به تیم ملی دعوت کرد تا در دفاع راست از او استفاده کند. پستی که مدت‌ها در دست رامین رضاییان و وریا غفوری بود. از بین این 2 بازیکن، رامین رضاییان ترجیح داد واکنش تندی نسبت به دعوت نشدن به تیم ملی نشان ندهد، اما وریا غفوری گویا از این اتفاق چندان خوشحال نیست.

او بعد از دعوت نشدن به تیم ملی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های ورزشی گفت: «همیشه اعتقاد دارم بازیکنی که توانایی‌اش را دارد، باید حق او را بدهند. متاسفانه در یکی دو لیست اخیر تیم ملی حضور نداشتم که باعث ناراحتی‌ام است. مربی تیم ملی مختار است و می‌تواند هر بازیکنی که بخواهد دعوت کند، اما شایستگی این را دارم که در تیم ملی باشم. من تیم ملی را ساده به دست نیاورده بودم که به آسانی بخواهند روی نام من خط قرمز بکشند. دوست داشتم با این شادی، پیغام من را ببینند. امیدوارم برای اردوهای بعدی، هم خوب کار کرده و هم نظر کادر فنی را جلب کنم.»

وریا غفوری

علیرضا بیرانوند؛ باید بازی کنی

علیرضا بیرانوند تا زمانی که در پرسپولیس بود مرد شماره یک تیم ملی به شمار می‌رفت، اما بعد از جدایی از پرسپولیس و رفتن به اروپا شرایطش تغییر کرد. او حالا یک بازیکن نیمکت‌نشین در تیم آنتورپ بلژیک است و به همین دلیل اسکوچیچ او را به تیم ملی دعوت نمی‌کند. هرچند برخی بر این باورند که دعوت نشدن علیرضا به تیم ملی یک برنامه کاملاً هماهنگ‌شده است چرا که او به تازگی از کمند مصدومیت رها شده و اسکوچیچ هم ترجیح داده به این دروازه‌بان استراحت بدهد تا روند درمانی خود را طی کند. به احتمال خیلی زیاد بیرانوند در اردوهای بعدی تیم ملی حضور خواهد داشت و دوباره مرد شماره یک تیم ملی خواهد شد.

بیرانوند

چرا مهدی طارمی به تیم ملی دعوت نشد؟

چرا مهدی طارمی به تیم ملی دعوت نشد؟ درست در روزهایی که اهالی فوتبال دنبال پاسخی برای این پرسش بودند، رسانه‌های پرتغالی خبر از انصراف طارمی از حضور در تیم ملی دادند. روزنامه «ابولا»ی پرتغال در خبری اعلام کرد طارمی خودش از حضور در تیم ملی ایران انصراف داده و با درخواست خود در اردوی ایران و بازی دوستانه مقابل تیم ملی بوسنی غایب خواهد بود.

ابولا در این باره نوشته: «خبر خوب برای سرجیو کونسیسائو (سرمربی پورتو). بعد از مارگا و ناکاجیما که در تیم ملی کشورهای خود حضور نخواهند داشت، مهدی طارمی هم در پرتغال می‌ماند. این مهاجم خودش را از بازی دوستانه با بوسنی در تاریخ دوازدهم نوامبر در شهر سارایوو معاف کرد!»

مهدی طارمی

سردار آزمون و بیماری

هفته گذشته بود که سرمربی زنیت اعلام کرد سردار آزمون بیمار شده و به همین دلیل در ترکیب زنیت حضور نخواهد داشت. آزمون فعلاً با تجویز پزشکان مشغول استراحت است و قاعدتاً نمی‌تواند در لیست زنیت حاضر باشد. دلیل دعوت نشدن آزمون به تیم ملی هم همین مساله است. دراگان اسکوچیچ صحبت‌های لازم را با سردار انجام داده و بعد از اینکه از وضعیت او مطلع شده نامش را در لیست جدید تیم ملی ننوشته است. به احتمال زیاد با بهبود شرایط جسمی آزمون این بازیکن دوباره به تیم ملی دعوت می‌شود.

آزمون و طارمی

جهانبخش و رهایی از مصدومیت

علیرضا جهانبخش در بازی برابر منچستریونایتد مصدوم شد و چند بازی مهم برایتون را از دست داد. البته مصدومیت جهانبخش به تازگی بهبود پیدا کرده است و گراهام پاتر می‌تواند از این وینگر خود استفاده کند. همین مصدومیت باعث شد اسکوچیچ علیرضا جهانبخش را به تیم ملی دعوت نکند و اجازه بدهد این بازیکن بیشتر استراحت و خودش را برای ماه‌های آینده آماده کند. بی‌شک، جهانبخش در اردوهای آینده تیم ملی حضور خواهد داشت.

صارمی - جهانبخش - آزمون

پایان حضور شجاعی و دژاگه در تیم ملی

مسعود شجاعی و اشکان دژاگه دیگر جایی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران ندارند. اسکوچیچ علاقه‌ای ندارد بازیکنان بالای 30 سال را به تیم ملی دعوت کند و به همین خاطر باید قبول کنیم که دژاگه و شجاعی کارشان با تیم ملی به پایان رسیده است. هرچند انتظار می‌رود این 2 بازیکن برای خداحافظی از رقابت‌های ملی یک بار دیگر پیراهن سفید تیم ملی ایران را به تن کنند.

تیم ملی فوتبال ایران

پاسخ اسکوچیچ به انتقادها

انتقادهای زیادی به لیست جدید تیم ملی وارد شده و دراگان اسکوچیچ هم سعی کرده پاسخ این انتقادها را به نوعی بدهد. هرچند خیلی از کارشناسان فوتبال ایران قانع نشدند و به دعوت بازیکنانی چون مهدی شیری و رشید مظاهری اعتراض دارند. اسکوچیچ درباره لیست جدید تیم ملی گفته است: «برای اردوی آبان مشکلاتی برای دعوت از بعضی از بازیکنان داشتیم که در نهایت باعث شد شاهد عدم حضور آنها باشیم. سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و محمد محبی از جمله نفراتی بودند که قصد داشتیم در این اردو از حضور آنها استفاده کنیم، اما همان‌طور که گفتم به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداد. با وجود این، من بر این باورم که تیم بسیار خوبی داریم و به بازیکنانی که در بوسنی همراه‌مان هستند اعتماد و اعتقاد راسخ داریم.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها