سیدافضل موسوی، عضو شورای مرکزی کارگزاران:

بازگشت به برجام حداقل انتظار ایران از دولت جدید آمریکا است

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: حداقل انتظار ملت ایران، بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات این کشور است.

بازگشت به برجام حداقل انتظار ایران از دولت جدید آمریکا است
کد خبر: 444170
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۰۶:۴۹:۵۲

اعتمادآنلاین| سیدافضل موسوی، عضو شورای مرکزی کارگزاران با بیان این که انتظار شخصی من این است که آمریکا دست از دشمنی و مخالفت با ایران برداشته و به همان شرایط قبل از گروناگیری بازگردد، اظهار کرد: آمریکا به تعهدات خود عمل کند و مثل سایر کشورها با ایران رابطه داشته باشد، اما شاید این انتظار من ممکن نباشد و محقق نشود.

وی ادامه داد: حداقل انتظار ملت ایران این است که دولت جدید آمریکا به برجام بازگردد و به تعهدات خود عمل کرده و تحریم‌ها را لغو کند. اگر آنها براساس برجام عمل کنند، ایران هم به تعهدات خود عمل می‌کند و شرایط برای حرکت به سمت تنش زدایی فراهم می‌شود تا دو کشور براساس منافع ملی خود تعامل داشته باشند. من نمی‌گویم آمریکا می‌تواند کشوری دوست برای ما باش,د ولی می‌توان کاری کرد که نوع تعامل آمریکا با ایران مثل تعاملش با کشوری مثل روسیه باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: بایدن قبل از انتخابات قول داد که به برجام بازمی‌گردد ولی شرط گذاشت که ایران هم به تعهدات خود عمل کند البته ایران که بارها اعلام کرده است اگر از منافع برجام برخوردار شود به تعهدات خود بازمی‌گردد.

موسوی درباره این که آیا بایدن توانایی اجرای تعهدات برجامی آمریکا را دارد گفت: اگر دموکرات‌ها در سنا اکثریت را بگیرند امکان پذیر است که دولت جدید آمریکا راحت تر به برجام بازگردد. مشکل اوباما این بود که سنا و مجلس نمایندگان در اختیار جمهوری خواهان بود و جمهوری خواهان موافق توافق اوبامای دموکرات با ایران نبودند. و در پایان هم ترامپ از این توافق خارج شد و دموکرات‌ها چون در اقلیت بودند نمی‌توانستند کار خاصی بکنند، اما الان مجلس نمایندگان در اختیار دموکرات ها است اگر در سنا دموکرات‌ها از اقلیت خارج شوند بایدن می‌تواند به برجام بازگردد و دیگر در این زمینه بهانه‌ای نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: اگر آمریکا به برجام بازگردد و به تعهدات خود عمل کند ما نباید دیگر از این کشور انتظار بیشتری داشته باشیم، بلکه باید به توانایی خود متکی باشیم. اگر محدودیت‌ها و تحریم‌ها برداشته شود ما با فروش نفت و جذب سرمایه باید به فکر توسعه کشور باشیم. در داخل مدیریت درستی داشته باشیم و این مدیریت را به دست افراد کاردان، دانا و توانا بسپاریم. تا بتوانیم از فرصت 4 ساله ریاست جمهوری بایدن حسن استفاده را بکنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها