کد خبر: 444488
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۰:۴۰:۰۳
| |

دموکرات ها در انتخابات آمریکا اکثریت کنگره را به دست گرفتند

اگر چه نمایندگان دموکرات در انتخابات آمریکا اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را به دست گرفتند، اما احتمالا جناح آن‌ها کوچک‌تر خواهد شد.

دموکرات ها در انتخابات آمریکا اکثریت کنگره را به دست گرفتند
کد خبر: 444488
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۰:۴۰:۰۳

اعتمادآنلاین| اگر چه نمایندگان دموکرات در انتخابات آمریکا اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را به دست گرفتند، اما احتمالا جناح آن‌ها کوچک‌تر خواهد شد.

در آخرین ساعات روز سه شنبه 10 نوامبر (20 آبان) به وقت محلی معلوم شد که نامزد‌های دموکرات در انتخابات کنگره آمریکا دست کم 218 کرسی از مجموع 435 کرسی مجلس نمایندگان را برای دوره دو ساله جدید به دست آورده‌اند. این نتیجه قطعی نیست و دموکرات‌ها هنوز به کسب چند کرسی دیگر پس از پایان شمارش تمام آرا، امید دارند.

به گزارش یورونیوز، این نتایج شامگاه سه شنبه با اعلام پیروزی سه نامزد دموکرات دیگر که هر سه در حال حاضر نماینده هستند، یعنی کیم شرایر، نماینده واشنگتن، تام اوهالران، نماینده آریزونا و جیم گومز، نماینده کالیفرنیا به دست آمد.

حزب دموکرات آمریکا با همین نتیجه به برتری تعداد نمایندگان خود بر نمایندگان حزب رقیب، یعنی جمهوریخواهان اطمینان یافته، اما در عین حال کرسی‌های به دست آمده، با اکثریت کنونی فاصله دارد.

دموکرات‌ها هم اکنون 232 کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

به نوشته آسوشیتدپرس، احتمال دارد که پس از شمارش موج غیرمنتظره‌ای از آرا، نمایندگان جمهوریخواه با کسب 15 کرسی دیگر، نگذارند شادی دموکرات‌ها از همین حد بیشتر شود؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان در دوره بعدی کوچکتر از اکثریت فعلی باشد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها