کد خبر: 444526
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۲:۱۹:۳۰
| |

معاون شهردار منطقه ۶ تهران خبر داد:

اختصاص غرفه برای دستفروشان در خیابان ولیعصر

علیرضا علی بخشی، معاون شهردار منطقه 6 تهران با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در خیابان ولیعصر(عج) گفت: تعداد زیادی غرفه به دستفروشان این خیابان اختصاص یافت.

اختصاص غرفه برای دستفروشان در خیابان ولیعصر
کد خبر: 444526
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۲:۱۹:۳۰

اعتمادآنلاین| علیرضا علی‌بخشی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 تهران درباره اختصاص 120 غرفه برای استقرار دستفروشان و بساط‌گستران در خیابان حضرت ولیعصر(عج) اظهارداشت:هدف از اجرای طرح انضباط شهری برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری و ساماندهی و استقرار دستفروشان و بساط‌گستران در یک مکان مشخص است.

وی با بیان این که طرح، حدفاصل چهارراه ولیعصر(عج) تا تقاطع خیابان فاطمی و ولیعصر(عج) اجرا می‌شود، ادامه داد: دستفروشان می‌توانند بعد از برای استقرار این افراد 120 غرفه در خیابان برادران مظفر، نبش خیابان نکویی در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 گفت: اگر بساط‌گستران و دستفروشان از این طرح استقبال کنند، قابلیت افزایش تا 200 غرفه وجود دارد.


همچنین بعد از ثبت‌نام متقاضیان در سامانه «سامان بازار» و شناسایی و احراز هویت نسبت به‏ اسکان دستفروشان اقدام می‌شود.

علی‌بخشی حضور دستفروشان به‌خصوص هنگام تاریکی هوا را موجب ایجاد بی نظمی و بی انضباطی دانست و گفت: دستفروشان علاوه بر اخلال در‌ تردد شهروندان، برای کسب و کار افرادی که در این محور فعالیت دارند هم اخلال ایجاد می‌کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح که به‌صورت پایلوت در خیابان حضرت ولیعصر(عج) اجرا می‌شود، رضایت حداکثری شهروندان جلب شود.

وی بیان کرد: در صورت موفقیت طرح‏، در بقیه نقاط از جمله میدان شهدای هفتم‌تیر‏، بلوار کشاورز‏، خیابان و میدان انقلاب اسلامی و نقاطی که بساط‌گستری، رواج بیشتری دارد، اجرا می‌شود.

علی‌بخشی درباه نحوه استقبال افراد از طرح گفت: ممکن است افراد بعد از استقرار در مکان در نظر گرفته شده با فضای در نظر گرفته شده مشکل داشته باشند یا تصور کنند با این جابه‌جایی میزان فروششان کمتر می‌شود.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 اطلاع‌رسانی به شهروندان انجام شده و افرادی که تمایل دارند از دستفروشان خرید کنند می توانند‏ به محل استقرار آنها مراجعه ‌کنند بنابراین دستفروشان و بساط‌گستران از این لحاظ نگران نباشند.

وی افزود: تجربه ثابت کرده اگر این بازارچه برپا شود و رسمیت پیدا کند با استقبال شهروندان و دستفروشان مواجه می‌شود. چه بسا برای آنها ارزش افزوده هم ایجاد کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها