فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران:

تهران پاییز را بدون حریق گذراند

فرهاد زندی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: سرد شدن هوا، تغییر فصل و عبور از فصل تابستان باعث شد موارد جدید آتش‌سوزی گزارش نشود اما همچنان تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری و اطفای به‌موقع حریق در نقاط حساس را دنبال می‌کنیم.

تهران پاییز را بدون حریق گذراند
کد خبر: 444642
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۰۸:۰۷:۰۱

اعتمادآنلاین| در حالی که تا پایان تابستان سال جاری به علت بارش های بهاره که منجر به انبوه شدن پوشش گیاهی شده بود و افزایش دما، آتش سوزی هایی در عرصه های طبیعی کشور از جمله 79 حریق در استان تهران رخ داد و در پاییز نیز شاهد وقوع آتش سوزی در برخی جنگلهای کشور بوده ایم، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از گزارش نشدن هیچ مورد جدیدی از وقوع حریق در مناطق چهارگانه استان تهران از شهریور ماه تاکنون خبر می‌دهد.

فرهاد زندی، با اشاره به تجهیزات اطفای حریق تهیه شده و برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌هایی که در سال جاری صورت گرفت، اظهار کرد: در سال جاری تمهیداتی برای پیشگیری و اطفای به‌موقع حریق اندیشیده شد و در نقاط حساس نیروهای بیشتری را مستقر کردیم تا با انجام گشت و پایش‌های مستمر بتوانیم حریق ایجاد شده را در همان لحظات اولیه اطفا کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه خنک شدن هوا وتغییر فصل تاثیر زیادی بر رخ ندادن موارد جدید حریق در عرصه‌های طبیعی استان داشت، خاطرنشان کرد: سرد شدن هوا، تغییر فصل و عبور از فصل تابستان باعث شد موارد جدید آتش‌سوزی گزارش نشود اما همچنان تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری و اطفای به‌موقع حریق در نقاط حساس را دنبال می‌کنیم.

زندی در ادامه گفت: با عبور از فصل گرم سال و ورود به فصل پاییز مراجعه مردم به طبیعت کمتر شد و همین مساله تاثیر بسزایی بر کاهش موارد آتش‌سوزی داشت.

از 79 فقره حریق 72 فقره آن در پارک ملی خجیر و سرخه حصار، یک فقره در منطقه شکار ممنوع لار، سه فقره در منطقه حفاظت شده لواسان، یک فقره در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، یک مورد در منطقه حفاظت شده فیروزکوه و یک مورد در منطقه حفاظت شده کویر در تالاب بندعلیخان رخ داد که در مجموع حدود 710 هکتار از مراتع مناطق چهارگانه استان تهران طعمه حریق شد البته وسعت آتش‌سوزی مراتع مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد کاهش داشت یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها