کد خبر: 444696
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۱۰:۱۸:۰۰
| |

برخورداری سوادآموزان گیلانی از آموزش‌های مهارتی و کاربردی

محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان اظهار داشت: تفاهمنامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای استان گیلان به منظور ترویج و سازماندهی آموزش‌های کاربردی و مهارتی مورد نیاز جامعه منعقد شده است.

برخورداری سوادآموزان گیلانی از آموزش‌های مهارتی و کاربردی
کد خبر: 444696
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۱۰:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: تفاهمنامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای استان گیلان به منظور ترویج و سازماندهی آموزش های کاربردی و مهارتی مورد نیاز جامعه منعقد شده است.

وی استفاده از ظرفیت های طرفین در راستای اجرای برنامه های آموزشی - مهارتی مورد نیاز بیسوادان گروه سنی 49 - 10 سال را موضوع این تفاهمنامه عنوان و تصریح کرد: توسعه و ارتقا مهارت دانش و شایستگی های مورد نیاز مخاطبان، توسعه و ترویج فرهنگ سوادآموزی و فرهنگ مهارت آموزی در جامعه گروه هدف، ترویج و الگوسازی آموزش های کاربردی به واسطه آموزش توام حرفه آموزی و سوادآموزی، فراهم کردن بستر مناسب برای شتاب بخشی به پایان بیسوادی و توانمندسازی سوادآموزان با ارائه آموزش های مهارتی و کاربردی از اهداف امضاء این تفاهمنامه است.

حسینی خاطر نشان کرد: تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی بر اساس نیازسنجی انجام وفق ضوابط، ابلاغ تعهدات آموزشی به شهرستان ها نواحی و مناطق بر اساس نیازهای مهارتی اعلام شده از طرف سوادآموزی، برنامه ریزی اجرای دوره های آموزشی - مهارتی برمبنای استانداردهای مصوب فنی و حرفه ای، تدوین استانداردهای آموزش مهارتی دوره های تکمیلی بین سطوح تحصیلی دوره های سوادآموزی تحکیم و انتقال و تهیه بانک اطلاعات سوادآموزان مهارت آموخته از تعهدات فنی و حرفه ای گیلان است.

وی بیان داشت: شناسایی مشاغل و نیازهای آموزشی گروه هدف و اعلام کتبی به سازمان برای تدوین و بازنگری استانداردهای جدید و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز، معرفی کارشناسان و متخصصان مجرب برای عضویت در کمیته های تخصصی تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی است.

حسینی اضافه کرد: تامین اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز متناسب با دوره های آموزشی مورد نظر "مهارت آموزی - سوادآموزی"، تامین مربیان برای برگزاری دوره های آموزشی سوادآموزی - مهارتی بر مبنای ضوابط، نظارت بر اجرای دوره های آموزشی و تدوین و اجرای طرح نیازسنجی آموزشی و مهارتی مخاطبان از تعهدات مشترک آموزش فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در پایان اظهار داشت : بر اساس این تفاهمنامه سازمان فنی و حرفه ای در صورت صلاحدید می تواند برگزاری دوره های آموزشی مشاغل هدف را با هماهنگی سوادآموزی به موسسات و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد تابعه و مورد تایید خود "به شرط رعایت تمامی بندهای این توافقنامه " واگذار کند.

این تفاهمنامه به امضاء محمدحسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و محمد رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان رسید.

20 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و 800 آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارایه آموزش های مهارتی در استان گیلان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها