کد خبر: 445239
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ۱۵:۴۷:۲۸
| |

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری:

جواد اژه‌ای عمر خود را صرف اعتلای علم و دانش کشور کرد

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ای عالم وارسته عمر با برکت خود را صرف اعتلای علم و دانش و پرورش استعدادهای درخشان کشور کرد.

جواد اژه‌ای عمر خود را صرف اعتلای علم و دانش کشور کرد
کد خبر: 445239
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ۱۵:۴۷:۲۸

اعتمادآنلاین| معاون اول رییس جمهوری گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ای عالم وارسته عمر با برکت خود را صرف اعتلای علم و دانش و پرورش استعدادهای درخشان کشور کرد.

اسحاق جهانگیری در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جواد اژه‌ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان در اروپا و آمریکا را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت کرد.

جهانگیری در این پیام افزود: درگذشت روحانی دانشمند حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ای، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان در اروپا و آمریکا، موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

وی در این پیام تاکید کرد: مصیبت فقدان این عالم وارسته که عمر با برکت خود را صرف اعتلای علم و دانش و پرورش استعدادهای درخشان کشور کرد به جامعه دانشگاهی کشور، اساتید و دانشجویان، علاقه مندان و بستگان به ویژه بیت شریف آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و خانواده ارجمند ایشان صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت دارم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای امروز شنبه در پی ابتلا به کرونا در سن 72 سالگی درگذشت.

وی که داماد و پسرخاله دکتر بهشتی و از طرف مادری جزو خاندان آیت‌الله صدر بود، پیش از انقلاب دکترای روانشناسی تجربی خود را از دانشگاه وین گرفت و پس از انقلاب در دولت میرحسین موسوی، وزیر، مشاور و رییس سازمان بهزیستی و سپس معاون فرهنگی نخست‌وزیر شد.

مرحوم اژه‌ای در دهه شصت، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) را تأسیس کرد و دو دهه رییس سمپاد بود.

حجت‌الاسلام اژه‌ای همچنین در دولت‌های مرحوم آیت‌الله ‌هاشمی و دولت اصلاحات، مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری بود و در زمان دولت نهم مجبور به کناره‌گیری از سمپاد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها