کد خبر: 445459
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۱۵:۰۲:۱۸
| |

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

نزدیک به 3هزار بیمار بدحال کرونایی در تهران بستری هستند / شمار جان‌باختگان از مرز 19هزارتن گذشت

از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا در کشور و وخامت وضعیت گسترش این بیماری در مناطق و استان‌های مختلف، تهران در وخیم‌ترین شرایط خود قرار گرفته و برای مهار کوود19 با بحرانی جدی روبرو است.

نزدیک به 3هزار بیمار بدحال کرونایی در تهران بستری هستند / شمار جان‌باختگان از مرز 19هزارتن گذشت
کد خبر: 445459
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۱۵:۰۲:۱۸

اعتمادآنلاین| از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا در کشور و وخامت وضعیت گسترش این بیماری در مناطق و استان‌های مختلف، تهران در وخیم‌ترین شرایط خود قرار گرفته و برای مهار کوود19 با بحرانی جدی روبرو است.

ناهید خداکرمی، عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی و رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به آمار جان‌باختگان روزانه کرونایی در پایتخت در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: آخرین آمار روزانه متوفیان کرونایی در پایتخت که از سوی سازمان بهشت زهرا و با جواز دفن صادره تحت عنوان کرونا به دست شورا رسیده، حکایت از فوت 160نفر از همشهریان تهرانی در روز پنجشنبه 23 آبان ماه داشته که از این میان، 13نفر مرد و 57 تن نیز زن بوده‌اند.

جان باختن 176تهرانی در هفته سوم آبان‌ماه در یک روز

با احتساب این آمار، متاسفانه شمار جان باختگان کرونایی در شهر تهران از ابتدای شیوع اپیدمی تا کنون از مرز 19هزار تن عبور کرد و پایتخت از این حیث، وضعیت بسیار بغرنج و بدی را تجربه می‌کند. بیشترین آمار متوفیان روزانه کرونایی در تهران نیز به هفته سوم آبان ماه بوده که 176 تن در یک روز بر اثر ابتلا به کووید19، جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اخباری که مطرح شده، ظاهرا، بحث تعطیلی تهران در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مورد بحث قرار گرفته اما هنوز شکل و شمایل اجرایی پیدا نکرده است. بر همین اساس نیز، عجالتا عنوان شده که از ابتدای آذرماه، دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تری در پایتخت اعمال خواهد شد که مشخص نیست، آیا بحث تعطیلی تهران را نیز شامل می‌شود یا خیر.

متاسفانه ما به عنوان نمایندگان شورای شهر تهران و وکلای مردم، نماینده‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا یا ستاد مقابله با کرونای تهران نداریم که بتوانیم، زبان گویای مردم پایتخت در این ستاد بوده و بیانگر مطالبات آن‌ها باشیم.

آن چه مشخص است، اینکه با اعمال محدودیت‌های قطره‌چکانی؛ نه تنها مهار کرونا و کنترل گسترش ویروس حاصل نشده که حتی ایجاد ثبات و پایداری در معیشت مردم نیز با این سیاست‌ها امکان‌پذیر نبوده است. بر اساس این سیاست‌ها، متاسفانه آسیب‌های انسانی و اقتصادی شهر به شکل معناداری، سهمگین‌تر شده است.

لزوم اجرای تعطیلی کامل دو‌هفته‌ای در پایتخت

در چنین وضعیتی باید یک لاک داون یا تعطیلی کامل، حداقل دوهفته‌ای در تهران اجرا شود تا پس از آن بتوانیم تا مهار کامل ویروس از ماجرای دردناک از دست دادن جان‌های بیشتری از شهروندان جلوگیری کنیم.

با تصمیمات ضد و نقیض ستادملی کرونا، اعتماد و همدلی مردم سلب شده، متاسفانه در این 9 ماه اخیر به میزانی شاهد اتخاذ و اجرای تصمیمات ضد و نقیض از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بوده‌ایم که مردم نیز، همدلی و اعتماد لازم را در همراهی با اجرای این تصمیمات از دست داده‌اند.

در طول روزهای اخیر، متاسفانه شاهد تجمعات و ازدحام شدید مردم در مراکز مختلف و وسائل حمل و نقل عمومی، نظیر مترو بوده‌ایم که تاثیرات آن را تا یک ماه آینده شاهد خواهیم بود.

بستری شدن 3هزار بیمار بدحال در بخش‌های ICU در پایتخت

وجه مشخص در شرایط کنونی تهران اینکه، متاسفانه ظرفیت ICUها و بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی تقریبا پر شده و نزدیک به 3هزار بیمار بدحال در بخش‌های ICU در این مراکز بستری هستند. همچنین، حدود 5تا6هزار بیمار کرونایی بستری نیز به صورت شناور در تهران داریم که وضعیت فعلی را بیش از هر زمانی نگران‌کننده و نیازمند یک تصمیم عاجل و اساسی کرده است.

منبع: امتداد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها