کد خبر: 445473
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت مصدومیت کاپیتان تیم ملی کاراته زنان:

حمیده عباسعلی، المپینی که مصدومیت را شکست داد

عباسعلی در حالی سهمیه المپیک را کسب کرد که کاراته زنان برای نخستین بار قرار است در رقابت‌های المپیک حاضر باشد. همین موضوع باعث حساس شدن این مدال این رشته برای کشورهای صاحب سبک در کاراته شده است.

حمیده عباسعلی، المپینی که مصدومیت را شکست داد
کد خبر: 445473
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیده عباسعلی، کاپیتان تیم ملی کاراته زنان ایران، در فینال لیگ برتر کاراته‌وان اتریش و در سه ثانیه پایانی مبارزه با نماینده ایتالیا دچار مصدومیت شدید زانو شد. هرچند این مصدومیت باعث نشد عباسعلی دست از تلاش بردارد. او در پایان توانست با برتری برابر حریفش مدال طلای جهان و سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب و نامش را در تاریخ کاراته ایران جاودانه کند. عباسعلی در حالی سهمیه المپیک را کسب کرد که این رشته ورزشی برای نخستین بار قرار است در رقابت‌های المپیک حاضر باشد. همین موضوع باعث حساس شدن مدال های این رشته برای کشورهای صاحب سبک در کاراته شده است.

رباط صلیبی عباسعلی پاره شد

گرچه عباسعلی سهمیه المپیک را کسب کرده بود، اما یک مشکل پیش روی او و کادر فنی تیم ملی کاراته قرار داشت: مصدومیت. کادر پزشکی تیم ملی کاراته هنوز از میزان مصدومیت عباسعلی اطلاع دقیق نداشت. بعد از معاینه پزشکان، مشخص شد رباط صلیبی حمیده عباسعلی پاره شده است. خبری تلخ برای کاروان ورزشی ایران. حالا عباسعلی هم به جمع مصدومان المپیکی ایران اضافه شده بود و اکثر کارشناسان نیز بر این عقیده بودند که این ورزشکار نمی‌تواند در المپیک توکیو حضور پیدا کند.

1

با پایان رقابت‌های کاراته وان اتریش، تیم ملی راهی آلمان شد تا در آنجا تمریناتش را از سر گیرد. حمیده عباسعلی اما به جای تمرین راهی شهر هانوفر شد تا زیر نظر متخصصان پزشکی آنجا زانوی آسیب‌دیده خود را جراحی کند.

بابک زرگر، پزشک ایرانی که پیش از این کتف آسیب‌دیده سهراب مرادی را جراحی کرده بود، زانوی عباسعلی را جراحی کرد. زرگر درباره مصدومیت عباسعلی گفته بود: «صبح امروز جراحی عباسعلی انجام شد. رباط او به طور کامل پاره بود و مشکل دیگری نداشت. کاراته کشورمان با جراحی عادی نمی‌توانست به المپیک برسد، اما با روش جدید سوئیسی او را جراحی کردیم و از روند عمل انجام‌شده بسیار رضایت دارم. بسیار امیدوار هستم و چنانچه همه چیز خوب پیش برود، او بدون مشکلی به المپیک می‌رسد.»

حمیده عباسعلی

ویروس کرونا و تعویق المپیک

همان زمانی که عباسعلی درگیر مصدومیت بود ویروس کرونا هم جهان را درگیر خودش کرده بود. همین اتفاق باعث شد مسئولان برگزاری المپیک مجبور به لغو این رقابت‌ها شوند. با اعلام IOC، المپیک 2020 توکیو تا تابستان 2021 به تعویق افتاد. این اتفاقی بود که موجب خوشحالی کاروان ورزش ایران شد.

حمیده عباسعلی درباره تعویق این رقابت‌ها گفته است: «از تعویق المپیک بسیار خوشحال شدم. اما ای کاش این رویداد سه چهار ماه عقب می‌افتاد. وقتی یک سال تعویق باشد کار بسیار سخت خواهد بود. برای چند ورزشکار مصدوم کشورمان تعویق بسیار خوب بود، اما برخی نفرات نیز در اوج آمادگی بودند که به ضرر آنان شد.»

حمیده عباسعلی

بازگشت دوباره عباسعلی به آلمان برای جراحی

اواسط آبان‌ماه بود که حمیده عباسعلی دوباره به آلمان رفت تا پای مصدوم خود را باز هم به تیغ جراحان بسپارد. او درباره عمل جراحی دومش گفته است: «قرار است در این عمل جراحی که دومین عمل روی زانویم است فنر کار گذاشته‌شده از پایم خارج شود. امیدوارم این عمل به خوبی انجام شود تا پس از سپری کردن دوران نقاهت، تمرینات خود را برای حضوری قدرتمند در المپیک آغاز کنم.»

این عمل در نهایت با موفقیت به پایان رسید و عباسعلی حالا می‌تواند بعد از پایان دوره نقاهتش به روی تاتامی بازگردد و تمرینات خود را برای المپیک توکیو آغاز کند. او بعد از دومین عملش گفت: «چهارشنبه جراحی کردم و اکنون با تشخیص پزشک، فیزیوتراپی را شروع کرده‌ام. چند روزی باید از عصا استفاده کنم، اما شرایطم با جراحی نخست قابل مقایسه نیست و مشکلی ندارم. یک‌ روز هم در بیمارستان بودم و خوشبختانه دکتر نیز از عمل انجام‌شده ابراز رضایت کرد. همه چیز به خوبی پیش می‌رود و قرار است 15 آذرماه به ایران بازگردم تا تمرینات را به همراه تیم ملی زنان کاراته ایران آغاز کنیم.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها