محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس:

صدور اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها پیگیری می‌شود

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه شهرداری‌ها مبنی بر صدور اوراق مشارکت و همچنین تهاتر دولتی از سوی مجلس با جدیت پیگیری می‌شود.

صدور اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها پیگیری می‌شود
کد خبر: 445490
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۱۷:۲۰:۰۹

اعتمادآنلاین| سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه شهرداری‌ها مبنی بر صدور اوراق مشارکت و همچنین تهاتر دولتی از سوی مجلس با جدیت پیگیری می‌شود.

محمدحسین فرهنگی روز یکشنبه (25 آبان ماه) در جمع خبرنگاران، گفت: قانون اساسی برای شورای ‌عالی استان‌ها ظرفیتی قوی پیش‌بینی کرده است که براساس آن به طور مستقیم می‌توانند طرح و لایحه ارائه دهند و ما نیز در مجلس شورای اسلامی هر چیزی منعکس شود، پیگیری می کنیم.

وی اظهار داشت: پیش‌تر نیز مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف درباره درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و موضوع مالیات بر ارزش افزوده تلاش‌هایی به انجام رسانده است.

فرهنگی مطالبات شهرداری از نمایندگان مجلس درخصوص اوراق مشارکت و تهاتر دولتی را از جمله موارد قابل پیگیری بیان و اضافه کرد: این موارد چه به صورت فردی و یا جمعی از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعقیب می شود، اما در کنار آنها یکسری اقداماتی است که باید در قانون‌گذاری مدنظر قرار بگیرد.

وی تلاش برای دست یابی به درآمدهای پایدار را از ماموریت‌های ویژه شهرداری‌ها به ویژه در کلانشهرها دانست و ادامه داد: اقداماتی که شهرداری تبریز در این خصوص انجام داده است در حوزه ساماندهی امور اداری و اجرایی قابل تقدیر می باشد.

فرهنگی گفت: در شرایط فعلی کشور و با وجود محدودیت منابع و اعتباری، شهرداری تبریز در زمینه رفع مشکلات اداری و اجرایی قدم‌های خیلی خوبی برداشته شده است و به نظر من این اقدامات شهرداری تبریز باید الگویی برای سایر شهرداری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در حیطه وظایف خود کارش را انجام می دهد، اظهار داشت: اگر شورای نگهبان در خصوص برخی طرح‌ها ایراداتی می گیرد، بحث دیگری است و ما چنین مواردی را اصرار و اصلاح می کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد خود در خصوص قرارداد مستقیم شهرداری‌ها با کارکنان اشاره و اضافه کرد: پیشنهادی در این خصوص به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که در این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها