مذاکرات لیبی در تونس بدون تعیین دولت جدید به پایان رسید

مذاکرات لیبی در تونس روز یکشنبه بدون تعیین دولتی جدید که ناظر بر انتخابات احتمالی سال آتی در این کشور باشد به پایان رسید.

مذاکرات لیبی در تونس بدون تعیین دولت جدید به پایان رسید
کد خبر: 445535
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۰۷:۳۸:۲۲

اعتمادآنلاین| استفانی ویلیامز، معاون نماینده سازمان ملل در لیبی با اعلام پایان مذاکرات گفت که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

75 شرکت کننده ای که طی روزهای گذشته از سوی سازمان ملل برای دیدار در تونس انتخاب شده بودند، قبلاً توافق کرده بودند که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در 24 دسامبر سال آینده برگزار شود.

اما این مذاکرات بدون توافق بر سر یک مجری واحد که به گفته ویلیامز برای رسیدن به انتخابات ضروری است، پایان یافت.

این مقام بین المللی پس از پایان مذاکرات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "10 سال درگیری در یک هفته حل نمی شود."

وی افزود، نمایندگان طرف های لیبیایی در روزهای آینده گفتگوهای مجازی درخصوص دولت جدید را از سر می گیرند. نمایندگان همچنین در مورد مسئله قانون انتخابات گفتگو خواهند کرد.

مذاکرات در تونس در پی آتش بس توافق شده در ماه گذشته بین دو طرف درگیر لیبی، یعنی دولت توافق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و پارلمان طبرق در شرق لیبی(ارتش ملی لیبی) به رهبری خلیفه حفتر آغاز شد اما بسیاری از لیبیایی ها همچنان شک دارند که تلاش های صلح می تواند به ناآرامی ها و خونریزی نزدیک به یک دهه در این کشور پایان دهد.

لیبی از سال 2014 بین ارتش ملی در شرق و دولت توافق ملی در غرب این کشور تقسیم شده است. ترکیه از دولت توافق ملی حمایت می کند، در حالی که امارات ، روسیه و مصر از ارتش ملی لیبی حمایت می کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها