کد خبر: 445625
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۰:۴۲:۳۱
| |

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی:

برای تعطیل شدن کولبری باید شغلی دیگر جایگزین شود

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا باشد در مناطق مرزی شغلی را تعطیل کنند و یا به هر نحوی جلوی آن را بگیرند، باید حتماً شغلی دیگر معرفی کنند چرا که معیشت کولبران با خطر روبرو می‌شود.

برای تعطیل شدن کولبری باید شغلی دیگر جایگزین شود
کد خبر: 445625
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۰:۴۲:۳۱

اعتمادآنلاین| جلال محمودزاده، نماینده مجلس درباره باز شدن بازارچه های مرزی برای ایجاد کسب وکار در میان مرز نشینان و کولبران گفت: دولت قرار بود باتوجه به این که عده‌ای از هموطنان ما در مرزها به کار کولبری مشغول هستند، تعدادی از بازارچه های مرزی را به طور رسمی و قانونی باز کند.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گذشته کولبران از مسیرهای صعب العبور جنس می‌آوردند بنابراین قرار شد بازارچه‌هایی راه اندازی شوند اما متاسفانه تا حالا فقط امروز و فردا کرده اند و این بازارچه های رسمی به بهانه‌های مختلفی از جمله کرونا و ارتباط با کشورهای هم مرز باز نشده و رها شده اند.

وی با تاکید بر این که کولبران شغل جایگزینی ندارند، عنوان کرد: اگر بنا باشد در مناطق مرزی که شغلی را تعطیل کنند و یا به هر نحوی جلویی آن را بگیرند باید حتماً شغلی دیگر معرفی کنند چرا که معیشت کولبران با خطر روبرو می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بازارچه های مرزی بسته باشند، کولبران از مسیرهای دیگر و بعضاً خطرناک تر مشغول به کار می‌شوند؛ چرا که باید کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب کولبران به دلیل نبود معابر رسمی و قانونی جان‌شان در خطر است؛ آنان یا روی مین می‌روند، یا با گلوله کشته می‌شوند و یا از کوه سقوط می‌کنند، بنابراین لازم است دولت آقای روحانی ساماندهی بازارچه های مرزی را جدی بگیرد.

محمودزاده گفت: جلسات زیادی با وزیر امور خارجه و وزیر صمت در خصوص این بازارچه ها داشتیم و آنان قول‌هایی دادند مبنی بر اینکه فعال شوند اما تا به امروز این کار انجام نشده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها