واکنش حسین روحانی به تزریق واکسن کرونای روسی

حسین روحانی مربی تیم کاراته روسیه درباره تزریق واکسن کرونا، گفت: در روسیه تعداد زیادی هر روز به کرونا مبتلا می شوند.وقتی که واکسن کشف شد ابتدا نظامیان و سپس معلمان روسی همه واکسینه شدند.سپس سراغ قشرهای دیگر آمدند.نه واقعا ترسی نداشت و خدا پشت و پناه ماست.

واکنش حسین روحانی به تزریق واکسن کرونای روسی
کد خبر: 445634
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| می شود گفت نخستین ایرانی که واکسن کرونا را تست کرد! به عقیده خیلی ها روحانی شهامت زیادی داشت که تصمیم گرفت واکسن روس ها را تست کند.او در هفته های اخیر حسابی با این کار خبرساز شده است و در راس خبرهای کاراته قرار گرفته است.روحانی سرمربی تیم ملی کاراته روسیه است و از شرایط این روزهای خودش،تیم ملی روسیه و المپیک پیش رو می گوید.


به قول رفقای تان جرات زیادی داشتید که این واکسن را تست کردید.


یک چیزی اول بگویم؟در روسیه فقط 30 بار تست کرونا دادم.بعد از اینکه واکسن روس ها کشف شد دستور رسید که می خواهند همه ملی پوشان کاراته را واکسینه کنند.به من هم اعلام کردند و من هم گفتم که آمادگی این را دارم واکسن را استفاده کنم.


نترسیدید؟می گویند واکسن روس ها هنوز تاییدیه را نگرفته است.


در روسیه تعداد زیادی هر روز به کرونا مبتلا می شوند.وقتی که واکسن کشف شد ابتدا نظامیان و سپس معلمان روسی همه واکسینه شدند.سپس سراغ قشرهای دیگر آمدند.نه واقعا ترسی نداشت و خدا پشت و پناه ماست.قرار است از ابتدای سال جدید میلادی این واکسن در اختیار همه مردم روسیه قرار بگیرد.

حالا واکسن روس ها معتبر است؟


نمی دانم.آن زمان خیلی ها می گفتن نزن و خطرناک است.راستش دو دل شده بودم.آن روزها نمی دانستم چه کار کنم.باید پروتکل های بهداشتی روسیه را رعایت می کردم.در هر صورت واکسن را زدم.فکر می کنم اگر این واکسن معتبر نبود هرگز آن را به نظامیان و معلمان تزریق نمی کردند.خود پوتین این واکسن را تایید کرده و دخترش هم ظاهرا استفاده کرده است.


هر زمان خبری درباره شما کار می کنیم همه گمان می کنند حسن روحانی رییس جمهور است.حتی همان روزی که خبر آمد قرار است روحانی واکسن را تست کن جو عجیبی در فضای مجازی به راه افتاده بود!


شنیدم،دیدم و خواندم.برای خودم هم جالب بود.همه گمان می کردند ابتدا رییس جمهور قرار است این واکسن را تست کند.آقای رییس جمهور شرمنده که ما را با شما اشتباه می گیرند!

وضعیت کاراته در روسیه و شرایط اقتصادی آنجا به چه شکلی است؟کرونا که به اقتصاد و ورزش ایران بدجور آسیب زده است.


من می خواهم درباره ایران حرف بزنم.در روسیه به نظرم شرایط خیلی بهتر است.اما دلم برای هم وطنانم می سوزد.تحریم های ظالمانه دردسرهای زیادی را ایجاد کرده است.اینجا من به عنوان یک مربی در تیم ملی کاراته روسیه هیچ کمبود امکانات ندارم. حداقل سه بار در سال تمام امکانات ورزشی، هر آنچه یک بازیکن و مربی نیاز دارد را به ما می‌دهند. متاسفانه در ایران ما برای گرفتن یک دست لباس ورزشی در اکثر رشته ها مشکل داریم و همیشه درگیر این ماجرا بودیم، البته در شرایط فعلی فدراسیون اوضاع بهتر از قبل شده است. روس ها وضعیت خوبی دارند، ضمن اینکه واقعا شرایط بهداشتی را رعایت می‌کنند.

شرایط تیم ملی چطور است؟المپیک نزدیک است و ...


اینجا برای ورود به اردوها باید همه تست کرونا بدهیم. در فاصله دو روز پشت سر هم باید تست PCR بدهیم و بعد از اعلام جواب می توانیم از اتاق‌هایمان خارج شویم. ما تا پایان سال 2020 برنامه تمرینی داریم و با اضافه شدن قرنطینه به روزهای تمرینی در واقع 16 روز اردو داریم. هر اردو باید تست کامل کرونا بدهیم، در واقع طی 4 روز باید 2 بار تست کرونا بدهیم. بعد از این ما وارد سال 2021 می‌شویم و باز هم اردوهای‌مان بعد از 10 روز تعطیلی شروع می‌شود.


توصیه ای به مردم دارید؟


خواهش می کنم پروتکل ها را رعایت کنند.واکسن کشف شده و به زودی در اختیار عموم قرار می گیرد.برای همه مردم کشورم آرزوی سلامتی می کنم.امیدوارمهمیشه حال آنها چه از لحاظ سلاتی و چه از لحاظ اقتصادی خوب باشد.برای تیم ملی کاراته ایران با کادرفنی و مسولان فدراسیون هم آرزوی موفقیت دارم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها