سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه:

پالس‌های غلط به آمریکا، پیام ملت ایران نیست / برخی تلاش می‌کنند با فضاسازی رسانه‌ای، قضات با صلابت را تخریب کنند

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه پالس‌های غلط به آمریکا، پیام ملت ایران نیست، گفت: پیام ملت ایران، پیام ایستادگی فعال، تولید قدرت در حوزه امنیتی و اقتصادی و نمایش اقتدار در همه ابعاد است.

پالس‌های غلط به آمریکا، پیام ملت ایران نیست / برخی تلاش می‌کنند با فضاسازی رسانه‌ای، قضات با صلابت را  تخریب کنند
کد خبر: 445647
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عال قوه قضاییه اظهار کرد: شرایط موجود، اجرای تصمیمات مربوط به کرونا را به صورت قاطع و از موضع حاکمیتی می‌طلبد؛ نظارت بر اجرا شرط موفقیت تصمیمات ستاد کرونا خواهد بود.

بهترین کمک به کادر درمان، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از فداکاری و تلاش های شبانه روزی کادر درمانی و پزشکی کشور، رعایت کامل همه دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم را بهترین کمک به کادر درمان در این شرایط دانست.

هم اصول بهداشتی باید رعایت شود؛ هم روند دادرسی نباید متوقف شود

سید ابراهیم رئیسی با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی در قوه قضاییه نیز به مدیران دستگاه قضایی توصیه کرد برای کاهش تراکم در مجموعه اداری و مراجع قضایی برنامه ریزی کنند تا ضمن حفظ سلامتی خود، اصحاب دعوا و ارباب رجوع، اجازه ندهند روند دادرسی دچار وقفه یا اختلال شود.

ابلاغ شیوه نامه بهداشتی دستگاه قضایی در روزهای پیشِ رو

رئیس دستگاه قضا در همین راستا خاطر نشان کرد که ظرف امروز یا فردا دستورالعمل اجرایی نحوه انجام مسئولیت ها در بخش های مختلف قضایی از سوی معاون اول قوه قضاییه ابلاغ خواهد شد که برای همه همکاران دستگاه قضا لازم الاجراست.

کرونا دغدغه مردم شده و نمی توان از سلامت و جان مردم گذشت

وی با بیان این که مسأله کرونا دغدغه مردم شده است و نمی توان از جان مردم و سلامت مردم گذشت، متذکر شد: مسائل و مشکلات مربوط به مقابله با کرونا باید با اولویت دنبال شود و دادستان کل کشور به عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان بازرسی کل کشور باید مشکلات و کمبودهای این حوزه و مأموریت هایی را که بر عهده دستگاه قضایی قرار دارد، پیگیری کنند.

تقدیر رئیس دستگاه قضا از سپاه: مجازات تروریست ها مشمول مرور زمان نمی شود

سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری عناصر تروریست و اقدام اخیر سپاه در انهدام مواضع گروهک‎ های ضد انقلاب در غرب کشور، گفت که پیام این اقدامات آن است که جرایم تروریست ها مشمول مشمول مرور زمان نمی شود.

هیچ نقطه ای برای تروریست ها امن نیست و نمی توانند از چنگال عدالت بگریزند

رئیس قوه قضاییه با بیان این که هیچ نقطه ای برای تروریست ها امن نخواهد بود و در هر زمانی در هر کجا که باشند، به دست عدالت گرفتار خواهند شد، بر افزایش روزافزون اقتدار امنیتی و انتظامی و قضایی تأکید کرد تا مردم اطمینان یابند دشمنان قسم خورده این مرز و بوم هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

انتخابات آمریکا رسوایی بزرگی بود که چهره واقعی آنها را برملا کرد

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به نابسامانی وضعیت اجتماعی و اقتصادی آمریکا، اظهار داشت: آمریکایی ها می خواستند تصویری دموکراتیک از خود در جوامع نشان دهند اما انتخابات اخیرشان یک رسوایی بزرگ برای آنها به وجود آورد که پوسته نمایش دموکراسی را کنار زد و چهره واقعی آمریکا را برملا کرد.

تهدیدات آمریکا تأثیری بر جامعه روشن و بصیر ما ندارد

رئیس قوه قضاییه افزود: آمریکایی ها تلاش می کردند خود را یک جامعه پیشرفته نشان دهند اما ناکام ماندند و امروز برای ما و همه ملت ها روشن است که آنها می خواهند با تاکتیک تهدید و تحریف بر جوامع و افکار و اندیشه های مردم دنیا تسلط یابند ولی تهدیدات آنها تأثیری بر جامعه روشن و بصیر ما نخواهد داشت.

لبخند آمریکایی حلاوتی در کام مردم ما ایجاد نمی‌کند

سید ابراهیم رئیسی با تأکید بر این که لبخندها و شیرینی های آمریکایی حلاوتی در کام مردم ما ایجاد نمی کند و باید مقابل نظام سلطه با قدرت ایستاد، ادامه داد: ارسال پالس های غلط برای آمریکایی ها پیام ملت ایران نیست و پیام ملت ما به تبعیت از رهبر معظم انقلاب، مقاومت و ایستادگی فعال و تولید قدرت در حوزه امنیت و اقتصاد و نمایش اقتدار ایران در همه عرصه هاست.

پیام ملت ما مأیوس کردن دشمن است؛ نه ضعف در برابر دشمن

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اگر کسی می خواهد پیام ملت اصلی ایران را بداند، این پیام در کلام مقام معظم رهبری نهفته است که بارها فرمودند «باید با مجاهدت در راه هدف دشمن را مأیوس کرد».

وی بر همین اساس متذکر شد که نباید برای آمریکایی ها پیام ضعف فرستاد و ارسال پیام ضعف و پالس غلط، هیچ تناسبی با پیام ملت بزرگ ایران ندارد.

از قضات با صلابت و قانونمند حمایت می کنیم

سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های دشمنان برای تخریب چهره های انقلابی در دستگاه قضا، گفت: قضات با صلابت و شجاع که از حقوق مردم و حاکمیت دفاع می کنند و با عمل به موازین شرع و قانون عدالت را اجرا می کنند و نمی گذارند حقی ضایع شود، مورد حمایت مدیریت دستگاه قضایی هستند.

قضات شجاع و مقتدر سرمایه های اصلی قوه قضاییه‌اند

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن می خواهد با عملیات روانی و فضاسازی رسانه ای چهره قضات شجاع و مقتدر را مخدوش کند اما این قضات مورد اعتماد و سرمایه های اصلی قوه قضاییه هستند و همواره از آنها حمایت خواهیم کرد.

انتقاد رئیس سازمان ثبت از بی توجهی به سامانه شناسایی اموال محکومٌ علیهم

در این جلسه، دکتر خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه برای ایجاد «سامانه شناسایی اموال محکومٌ علیهم»، گفت که با وجود تدوین آئین نامه آن از سوی دولت و فراهم کردن زیرساخت های آن توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دستگاه های دولتی به این تکلیف قانونی عمل نمی کنند و بانک ها نیز تاکنون وظایف خود در این زمینه را انجام نداده اند و تأکید کرد: تسریع در راه اندازی ای سامانه ها، نقش مهمی در اجرای احکام مدنی و مفاد اسناد رسمی دارد.

رئیس قوه قضاییه نیز در واکنش به این گزارش تأکید کرد: اگر در متن قانون الزام وجود دارد که بانک ها و بخش های مختلف باید این کار را انجام دهند، حتماً باید پیگیری شود تا قانون اجرا شود.

پذیرش لوایح وکالت از اول آذر فقط از طریق ثبت در سامانه ثبت الکترونیک قرارداد

دکتر محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه نیز در این نشست اعلام کرد «هفته گذشته در اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه در خصوص ساماندهی نظام وکلا، به رؤسای کل دادگستری ها تذکر داده شد از ابتدای آذر ماه هیچ لایحه ای را که در سامانه الکترونیک ثبت قرارداد وکالت ثبت نشده، از وکلا نپذیرند و اگر وکلا مبلغ قراردادشان را نیز در سامانه ثبت نکنند، قضات به آنها مجوز وکالت در پرونده ها را ندهند.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها