کد خبر: 445680
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۲:۴۴:۰۰
| |

بستری شدن 430 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان

آبتین حیدرزاده معاون علوم پزشکی گیلان از بستری شدن 430 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 82 بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم.

بستری شدن 430 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان
کد خبر: 445680
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۲:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون علوم پزشکی گیلان،انتقال کروناویروس رادرفضاهای مسقف بسیارساده دانست و گفت:این ویروس در دورهمی ها حتی اگر ماسک زده باشیم، درمدت زمان 15 دقیقه منتقل می شود و همه را آلوده می کند.

دکترآبتین حیدرزاده،از بستری شدن 430بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان خبرداد واظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 82 بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم.

وی با بیان اینکه حال بیش از 90 بیمار بستری وخیم است، افزود: همواره شهروندان را به استفاده از ماسک و شستن دست ها با آب و صابون و دوری از اجتماعات و دورهمی ها توصیه می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد:به غیرازاعضای یک خانواده که دائما در کنارهم هستند،تعدادی ازافراد نباید دریک فضای مسقف درکنارهم قرار گیرند.

حیدرزاده، انتقال کروناویروس را در فضاهای مسقف بسیار ساده دانست و گفت: این ویروس در دورهمی ها حتی اگر ماسک زده باشیم، در مدت زمان 15 دقیقه منتقل می شود و همه را آلوده می کند.

وی با تاکید بر لزوم خودداری از حضور در تجمعات خانوادگی و دوستانه، یادآور شد:همچنین توجه به پروتکل های بهداشتی و شناسایی به موقع مبتلایان به کووید19 می تواند از گسترش بیماری در جامعه جلوگیری کند.

معاون علوم پزشکی گیلان، شناسایی زودهنگام افراد مبتلا به بیماری کرونا را بسیارمهم عنوان واضافه کرد:ضرورت ایجاد می کند برای پیشگیری و کنترل بیماری، افراد مبتلا و در معرض تماس را سریع شناسایی کرده و ایزولاسیون صورت گیرد تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

منبع: ایسناگیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها