احمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مطرح کرد:

راهبردهای متفاوت اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: بدیهی است با توجه به رویکرد دولت ممکن است اصلاحات قسمتی از پایگاه اجتماعی خودش را در جامعه از دست داده باشد، اما با این حال به‌نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان این دوره راهبرد‌های متفاوتی داشته و با برنامه‌هایی که در دست دارند طبعا حضور موثری در انتخابات خواهند داشت.

راهبردهای متفاوت اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400
کد خبر: 445687
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۳:۱۱:۰۶

اعتمادآنلاین| عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 توضیحاتی ارائه کرد.


احمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان با توجه به تغییرات اخیر در ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان، گفت: به طور معمول هر سه ماه یک بار یکی از احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ریاست این نهاد را بر عهده می‌گیرد.

او ادامه داد: پیش از این آقای خون چمن از حزب جوانان ایران اسلامی ریاست سه ماهه آن را بر عهده داشت و اکنون مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ریاست آن را برعهده دارد؛ از همین رو نیز این مسئولیت به آقای کمیجانی دبیرکل این تشکل محول شده است.

مسئولیت اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به عهده شورای هماهنگی است


شریف در پاسخ به این سوال که در نهایت چه نهادی متولی امور اصلاحات در انتخابات 1400 خواهد شد بیان کرد: معتقدم که احتمالا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سکان امور را در دست خواهد گرفت، چراکه از مدت‌ها قبل کمیته سیاسی شورای هماهنگی مشغول تدوین راهبرد اصلی جبهه اصلاح‌طلبان است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان، بیان کرد: از سوی دیگر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عملا فعالیتی نداشته و پارلمان اصلاحات هم فعلا به سرانجام نرسیده است؛ بنابراین طبیعی است که با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا انتخابات 1400 متولی امر انتخابات در جریان اصلاحات همان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به صورت ریاست دوره‌ای در انتخابات وارد خواهد شد؟ گفت: ریاست دوره‌ای جزو آئین نامه شورای هماهنگی اصلاحات است و احزاب عضو آن هر سه ماه یک بار ریاست این تشکیلات را بر عهده خواهند گرفت، اما رئیس کمیته سیاسی و رئیس کمیته امور استان‌ها و دبیر به صورت یک ساله انتخاب می‌شوند.

اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات راهبرد‌های متفاوتی دارند


دبیرکل حزب هبستگی دانش‌آموختگان ایران درباره سکوت فعلی رئیس دولت اصلاحات هم بیان کرد: رئیس دولت اصلاحات یک تفکر جمع‌گرایانه دارد و نظرش این است که احزاب اصلاح‌طلب باید در این عرصه سیاسی فعال و میدان‌دار باشند؛ البته طبعا نظرات مشورتی خود را در وقت مقتضی اعلام خواهد کرد.

فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اخیرا مجمع روحانیون مبارز هم که سید محمد خاتمی ریاست شورای مرکزی آن را بر عهده دارد، تشکیل جلسه داده و درباره انتخابات آینده صحبت‌هایی را انجام داده و طبعا این تشکل هم در کنار شورای هماهنگی برای اجماع نظر در خصوص نحوه شرکت در انتخابات حضور خواهد داشت و زمانش که فرا برسد طبعا خاتمی هم نقش سازنده و تأثیرگذار خود را ایفا خواهند کرد و اینگونه نیست که ایشان خود را از صحنه کنار بکشد؛ بنابراین در نهایت نقش محوری که رئیس دولت اصلاحات برای اتحاد جریان اصلاح‌طلب در انتخابات‌های قبلی داشته باز هم تکرار خواهد شد.

او ادامه داد: علاوه بر این می‌توان گفت که مجمع روحانیون مبارز یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های جریان خط امام است و همیشه نقش حمایتی خود را از اصلاح‌طلبان داشته و اینکه به صورت جدی موضوع انتخابات را در دستور کار خودش قرار داده نشان از این دارد که نسبت به انتخابات 1400 بی تفاوت نیست و با توجه به تاثیری که اعضای این مجمع به خصوص شخص آقای خاتمی و موسوی خوئینی‌ها در اتحاد تشکل‌های اصلاح‌طلب دارند نشانگر این است که مجمع نسبت به انتخابات بی تفاوت نیست و از الان میخواهد نقش تاثیرگذار خود را ایفا کند.

شریف افزود: بدیهی است با توجه به رویکرد دولت ممکن است اصلاحات قسمتی از پایگاه اجتماعی خودش را درجامعه از دست داده باشد، اما با این حال به‌نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان این دوره راهبرد‌های متفاوتی داشته و با برنامه‌هایی که در دست دارند طبعا حضور موثری در انتخابات خواهند داشت.

انتخابات تبلور و بهار فعالیت احزاب است


او درباره طرح اسامی مختلف در جریان اصلاحات به عنوان نامزد اصلی این جریان در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: در حال حاضر هیچ محدودیتی درباره نامزدی افراد مختلف در انتخابات گذاشته نشده و اگر هم قرار باشد نامزد نهایی مشخص شود طبعا پس از حضور نامزد‌های مختلف اصلاح‌طلب در صحنه است تا خود را در معرض آزمون شهروندان به خصوص بدنه اصلاح‌طلبان قرار دهند و در نهایت از بین این افراد یک نفر که اقبال بیشتری دارد معرفی خواهد شد، در واقع معرفی اسامی مختلف منافاتی با اصل وحدت نداشته و در نهایت جمع احزاب اصلاحات تصمیم خواهند گرفت که چه کسی نامزد نهایی شود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان بیان کرد: اگر نظر بیشتر اصلاح‌طلبان بر این باشد که عرصه برای معرفی نامزد اصلاح‌طلب وجود دارد محتمل است سید محمد خاتمی هم از گزینه جمعی اصلاحات حمایت کند، دست کم تا حالا این گونه به نظر رسیده و هیچ علامتی مغایر با این امر تا به حال دیده نشده است و همیشه هم ایشان احزاب را ترغیب به این می‌کند که حضور فعالانه در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشته باشند.

شریف خاطرنشان کرد: انتخابات تبلور و بهار فعالیت احزاب است و زمانی که راهبرد نهایی اصلاحات تدوین شود و منجر به معرفی گزینه نهایی شود انتظار می‌رود رئیس دولت اصلاحات و سایر بزرگان جریان اصلاحات هم از نامزد اصلاح‌طلبان حمایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها