نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

رفع محدودیت‌های تسلیحاتی، شکست رژیم آمریکا در سازمان ملل بود

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رفع محدودیت‌های تسلیحاتی، شکست رژیم آمریکا در سازمان ملل بود، ما طبق قوانین بین‌المللی الان دیگر در بحث واردات تجهیزات نظامی و صادرات محصولات دفاعی نباید مشکلی داشته باشیم.

رفع محدودیت‌های تسلیحاتی، شکست رژیم آمریکا در سازمان ملل بود
کد خبر: 445759
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۷:۳۸:۴۱

اعتمادآنلاین| جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیازمندی‌های صنایع دفاعی کشور متناسب با تهدیدات دشمن در داخل طراحی و ساخته می‌شود، گفت: با توجه به ایجاد مشکلاتی توسط رژِیم جنایت‌کار آمریکا و هم‌پیمانانش در بحث صادرات محصولا ت دفاعی، کشور‌هایی هستند که بخواهند محصولات دفاعی ایران را خریداری کنند.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، با اشاره به اقتدار دفاعی ایران، گفت: خط قرمز ما امنیت، حفظ تمامیت ارضی و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران است، دکترین نظام این است که تجاوزی به هیچ کشوری انجام نمی‌دهیم ولی قاطعانه از امنیت کشورمان دفاع می‌کنیم.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ویژه در دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که در بحث دفاع، نمی‌توانیم به خارج از مرزها وابسته باشیم، تجهیزات دفاعی چیزی نیست که بتوانیم برای تأمین آن وابستگی داشته باشیم.

امیر سرتیپ نعمتی تصریح کرد: از همان اول در دفاع مقدس جهادهای خودکفایی در ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد تا قطع وابستگی به خارج در بحث صنایع دفاعی ایجاد شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: تحریم‌ها عزم مسئولان حوزه نظامی و دفاعی کشور را جزم کرد تا در زمان تحریم یا غیرتحریم، در بحث تجهیزات اصلی صحنه دفاع وابستگی به خارج از مرزها نداشته باشیم، این جریان در دوران‌های مختلف به شکل شبانه‌روزی در صنعت دفاعی کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امروز در ارتباط با محصولات دفاعی، وابسته به خارج نیستیم و هر چیزی که نیاز داشته باشیم، مسئولان و کارشناسان عملیاتی ما با توجه به رصد تهدیدات و تجزیه و تحلیل آن، محصولات دفاعی متناسب با تهدیدات موجود را طراحی می‌کنند و قدرت بالایی هم در طراحی و ساخت وجود دارد.

امیر سرتیپ نعمتی وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح را تصمیم‌گیرنده اصلی در رابطه با صادرات تجهیزات دفاعی برشمرد و اضافه کرد: رفع محدودیت‌های تسلیحاتی، شکست رژیم آمریکا در سازمان ملل بود، ما طبق قوانین بین‌المللی الان دیگر در بحث واردات تجهیزات نظامی و صادرات محصولات دفاعی نباید مشکلی داشته باشیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: البته قدرت‌های زورگو به ویژه رژِیم جنایت کار آمریکا و هم‌پیمانانش یکسری مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند، ولی کشورهایی هستند که بخواهند محصولات دفاعی ایران را خریداری کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها