تهیه‌کننده «شکرستان»:

مردم ما حقشان است که برنامه خوب ببینند

مسعود صفری، تهیه‌کننده «شکرستان» معتقد است، «مردم ما حقشان است که برنامه خوب ببینند و استانداردهای جهانی در برنامه سازی برایشان رعایت شود، زیرا خوش سلیقه‌ و فرهیخته هستند و پیشینه ادبیاتی بزرگی دارند. برای همین هر کسی که می‌خواهد برنامه سازی کند باید این انتظار را برآورده کند و دم دستی برنامه سازی نکند.»

مردم ما حقشان است که برنامه خوب ببینند
کد خبر: 445780
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۷:۵۴:۴۴

اعتمادآنلاین| مسعود صفوی در جدیدترین فعالیت خود ساخت مجموعه «شبکه کوچک» (شهرک کوچک) را برای شبکه دو بر عهده گرفته است. برنامه ای با ترکیبی از شخصیت‌های زنده، عروسکی و انیمیشن که در دکوری سه هزار متری در حال ساخت برای خانواده هاست.

این تهیه کننده درباره ساختار «شبکه کوچک» به ایسنا توضیح داد: حدود یک سال است که پیش تولید و ساخت دکور این برنامه آغاز شده است. ساختار کلی برنامه به این صورت است که تعدادی کاراکتر انیمیشن، عروسکی و شخصیت‌های زنده دور هم جمع می‌شوند و یک شبکه راه می‌اندازند و اسمش را می‌گذارند «شبکه کوچک». این برنامه در 60 دقیقه، فرمت یک شبکه را دارد. پشت صحنه‌های شبکه، برنامه سازی، خبر و سریال را در «شبکه کوچک» می‌بینیم. کاراکتر ها با هم این شبکه را می‌چرخانند.

صفوی با اشاره به تاثیر بسیار کرونا بر روند ساخت این برنامه، درباره زمان پخش «شبکه کوچک» گفت: دکور تقریبا تمام شده است. طراحی عروسک‌ها به پایان رسیده و صداپیشه ها انتخاب شده‌اند. الان در مرحله روخوانی متن و تمرین هستند. تمام تلاشمان این است که در سال جاری «شبکه کوچک» به پخش برسد.

او درباره حفظ سلامتی عوامل پروژه در روزهای اوج گیری کرونا، عنوان کرد: خوشبختانه لوکیشن بزرگ است و تمام پروتکل ها رعایت می‌شود. دکور سه هزار متر مربع است و فاصله‌گذاری به خوبی رعایت می‌شود.

صفوی درباره اهمیت شخصیت پردازی درست و تاثیرگذار کاراکترهای انیمیشنی و عروسکی، توضیح داد: بیش از دو دهه است که انیمیشن می‌سازم و معتقدم که فقط زیبا بودن یک شخصیت تاثیر ندارد. کاراکتر عروسکی و انیمیشنی باید از صفحه شیشه‌ای تلویزیون خارج شود و آنقدر زنده باشد که مخاطب به ویژه مخاطب کودک و نوجوان با آن ارتباط برقرار کرده و تصور نکند فقط یک نقاشی یا یک عروسک است.

صفوی که تهیه کنندگی «شکرستان» را در کارنامه دارد، با یادآوری شخصیت های این انیمیشن، خاطرنشان کرد: در «شکرستان» مخاطب با خیلی از کاراکتر ها ارتباط برقرار کرد. تجربه سال ها فعالیت در این زمینه به ویژه تجربه ای که در «شکرستان» پیدا کردیم باعث شده تا بتوانیم آن فضا را ترسیم کنیم. 10 ـ 15 قسمت ابتدایی کار خیلی مهم است که بازخوردها گرفته شود و کار به مرور برای دیده شدن بهتر شود.

به گفت این تهیه کننده در «شبکه کوچک» از شخصیت‌های «شکرستان» استفاده نشده است. همچنین این مجموعه، یک برنامه کاملا خانوادگی بوده و و فقط مختص کودکان نیست.

مسعود صفوی با بیان اینکه تاکنون در روند ساخت این برنامه با مشکل مالی مواجه نشده‌اند، درباره دکور «شبکه کوچک» گفت: زیرساخت ها و استودیویی که ساخته شده به صورتی است که می‌تواند سال‌های سال برای برنامه‌های مختلف استفاده شود. خدا را شکر تاکنون جلو آمده ایم و مشکلی نبوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها