کد خبر: 445830
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۹:۴۹:۵۵
| |

مخالفت میچ مک‌کانل با کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای آمریکا در واکنش به برخی گزارش‌ها در خصوص احتمال کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان، با آن مخالفت کرد.

مخالفت میچ مک‌کانل با کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان
کد خبر: 445830
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۹:۴۹:۵۵

اعتمادآنلاین| به نقل از سی‌ان‌ان، میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای آمریکا در واکنش به برخی گزارش‌ها در خصوص احتمال کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان، با آن مخالفت کرد.

وی در این‌باره گفت که کاهش شمار نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان، ایالات متحده را تضعیف کرده، باعث تقویت دشمنان ما خواهد شد و پیروزی‌هایی که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا، طی چهار سال گذشته در خاورمیانه رقم زده است را نابود خواهد کرد.

مک‌کانل ادامه داد: «ما نقش بسیار بسیار محدود ولی مهمی در حمایت از امنیت ملی آمریکا و منافع ملی کشور در برابر تروریست‌هایی داریم که چیزی بیش از این نمی‌خواهند که قوی‌ترین نیروی نظامی خیر در دنیا به سادگی میدان را ترک کرده و به خانه بازگردد. آنها عاشق این هستند».

دو مقام رسمی آمریکایی پیش از این اعلام کردند که پنتاگون انتظار دارد رئیس‌جمهوری آمریکا طی روزهای آینده فرمان کاهش شمار زیادی از نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان و عراق را صادر کند.

در چارچوب این فرمان، شمار نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان به دو هزار و 500 نفر و شمار آنها در عراق نیز به همین تعداد خواهد رسید.

این کاهش نیروها قرار است تا اواسط ژانویه 2021 اجرایی شود.

در حال حاضر، چهار هزار و 500 نیروی آمریکایی در افغانستان و سه هزار نظامی این کشور نیز در عراق مستقر هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها