کد خبر: 445986
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۱۵:۴۱:۱۱
| |

روزنامه خبر ترک:

اردوغان درخواست وزیر امورخارجه دولت ترامپ را نپذیرفته است

یک رسانه ترکیه‌ای دوشنبه شب فاش کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور درخواست مایک پمپئو وزیر امورخارجه دولت ترامپ را نپذیرفته است و دولت منتخب ایالات متحده تماس با دولت آنکارا را آغاز کرده است.

اردوغان درخواست وزیر امورخارجه دولت ترامپ را نپذیرفته است
کد خبر: 445986
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۱۵:۴۱:۱۱

اعتمادآنلاین| یک رسانه ترکیه‌ای دوشنبه شب فاش کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور درخواست مایک پمپئو وزیر امورخارجه دولت ترامپ را نپذیرفته است و دولت منتخب ایالات متحده تماس با دولت آنکارا را آغاز کرده است.


به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه خبر ترک پمپئو قرار است که هفته جاری به ترکیه سفر کند و با بارتولومیو یکم سراسقف استانبول دیدار کند که وی درخواست دیدار با اردوغان در همان شهر را داده بود که اردوغان آن را رد کرده است.

این رسانه به نقل از خبرگزاری بلومبرگ نوشته که پمپئو از مولود چاووش اوغلو خواسته که در استانبول باهم دیدار کنند، اما اوغلو گفته است که او باید به آنکارا بیاید که وزیر خارجه آمریکا این را نپذیرفته است.

براساس گزارش این رسانه ترکیه‌ای پمپئو اعلام کرده است: اگر اردوغان در استانبول حضور خواهد یافت، می‌شود با وی دیدار کرد، اما ریاست جمهوری ترکیه درخواست وزیر امورخارجه ترامپ را برای برگزاری نشست به خاطر آن که آن را مخالف با عرف دیپلماتیک دانسته، رد کرده است.

روزنامه خبر ترک اعلام کرد که اردوغان گاهی با برخی از سران کشورها در شهر استانبول دیدار می‌کند، اما به نظر می‌رسد که مشکل دیدار رییس جمهوری ترکیه، خود پمپئو و نه محل دیدار وی باشد.

براساس این گزارش، اگر تغییری در برنامه ایجاد نشود، پمپئو سفر خود به استانبول را بدون دیدار با هیچ مسؤول دولتی ترکیه‌ای به پایان خواهد برد.

روزنامه ترکیه‌ای نوشت: تیم انتقالی دولت جو بایدن عملا تماس‌های خود با آنکارا را برای دیدار محتمل با اردوغان آغاز کرده‌اند و هیچ نیازی نیست که دولت ترکیه در سایه شرایط جدید، بخواهد با پمپئو دیدار کند.

ترکیه در طول چهارسال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اختلاف نظرهای زیادی با شریک خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) داشته است که از آن جمله می‌توان به سوریه، خرید ترکیه سازمانه دفاع موشکی اس 400 روسیه را نام برد.

رییس جمهوری ترکیه سه‌شنبه شب و به صورت دیرهنگام با تبریک پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطاب به وی گفته بود که چالش‌های جهانی و منطقه‌ای ایجاب می‌کند روابط دو کشور را بر مبنای منافع و ارزش‌های مشترک گسترش دهیم.

بایدن نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا شنبه شب با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز برای اولین زن به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

رییس جمهوری منتخب آمریکا شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها