کد خبر: 446250
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۵:۱۰:۰۴
| |

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

ماجراجویی و تنبلی افراد مهمترین عوامل موثر در وقوع سرقت‌های به عنف است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ممکن است برخی جرائم مانند سرقت‌های جزئی به دلیل فقر و بیکاری باشد اما معتقدم بخش زیادی از سرقت‌های به عنف و خشن به دلیل ماجراجویی‌ها و تنبلی‌ افراد است.

ماجراجویی و تنبلی افراد مهمترین عوامل موثر در وقوع سرقت‌های به عنف است
کد خبر: 446250
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۵:۱۰:۰۴

اعتمادآنلاین| موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس، ماجراجویی و تنبلی افراد را مهمترین عوامل موثر در وقوع سرقت‌های به عنف دانست و گفت: پرونده‌های سارقان باید به سرعت رسیدگی و منتهی به صدور رای شده و ارفاقی به هیچ وجه نباید در مورد آنها اعمال شود.

موسی غضنفرآبادی با بیان اینکه برخوردها با سارقان به عنف باید جدی و بدون اغماض و هر گونه تخفیفی باشد، گفت: نهادهای ارفاقی در مورد سارقان به هیچ وجه نباید لحاظ شود و اگر این‌گونه عمل نشود با افزایش سرقت‌ها مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه پرونده‌های سارقان باید به سرعت رسیدگی و منتهی به صدور رای شود، افزود: برای کاهش سرقت‌ها باید با سارقان در چارچوب قانون بسیار جدی و به شدت برخورد شود.

وی در مورد عوامل موثر در افزایش سرقت‌ها با بیان اینکه وقوع هر جرمی شرایط خاصی را دارد، ادامه داد: در برخی موارد ممکن است مجازات‌ها بازدارنده و کافی نباشد و یا شاهد ماجراجویی‌های برخی افراد باشیم که به ویژه در بحث سرقت‌های خشن شاهد آن هستیم.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم یادآور شد: البته نیازمندی‌ها و گرفتاری‌ها مانند اعتیاد هم در وقوع سرقت‌ها نقش دارد بنابراین مجموعه‌ای از عوامل در سرقت‌ها نقش دارد.

غضنفرآبادی در مورد تاثیر مشکلات اقتصادی در افزایش سرقت‌ها، گفت: بسیاری از افراد ممکن است نیازمند و با مشکلات اقتصادی مواجه باشند اما به دلیل حیای اجتماعی و پاکی هرگز سرقت نمی‌کنند اما ممکن است برای برخی حتی زمینه کار هم فراهم باشد اما رغبتی به کار از خود نشان ندهند و سرقت کنند البته ممکن است برخی جرائم مانند سرقت‌های جزئی به دلیل فقر و بیکاری باشد اما معتقدم بخش زیادی از سرقت‌های به عنف و خشن به دلیل ماجراجویی‌ها و تنبلی‌ افراد است.

اشد مجازات پیش‌بینی شده در قانون باید در مورد سارقان خشن لحاظ شود

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مجازات‌ها در مورد سارقان خشن باید تشدید پیدا کند، افزود: معتقدم اگر مجازات‌های قانونی بدون نهادهای ارفاقی در مورد این افراد اعمال شود کفایت می‌کند البته مجازات بحث سرقت به عنف سنگین است و در این گونه موارد باید اشد مجازاتی که در قانون پیش‌بینی شده در مورد آنها لحاظ شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها