یک فعال سیاسی:

احیای دوباره ارتباطات آمریکا بر عهده بایدن است

عبدالوحید فیاضی، فعال سیاسی گفت: از آنجایی که امریکا کشوری نیست که فقط به خودش بپردازد و نگاه جهانی به ارتباط های خود دارد برایش مهم است جهان چگونه نگاهش می‌کند؛ پس می توان انتظار داشت که شاید بایدن بتواند ارتباط جهانی را که ترامپ از بین برده بود را احیا کند.

احیای دوباره ارتباطات آمریکا بر عهده بایدن است
کد خبر: 446290
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۰۷:۳۳:۴۳

اعتمادآنلاین| عبدالوحید فیاضی، فعال سیاسی در ارتباط با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا اظهار کرد: در آمریکا تفاوت بین جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات ها مشخص است؛ بر همین اساس مردم در انتخابات اخیر ایالت متحده جناح تندرو را برکنار و دولتی میانه‌رو را جایگزینش کرده‌اند. البته فراموش نکنیم که بستر حرکت هر دو جناح مذکور واحد اما تکنیکشان متفاوت است.

وی گفت: همیشه معتقد هستم همان طوری که رئیس جمهور وقت کوبا گفته بود سیاست کلان و واحد آمریکا با تفاوت های تکنیکی دو جناح امریکا اجرا می شود؛ در عرصه پیش برد اهداف کلان هیچ جناحی با دیگری تفاوت ندارد، اما تاکتیک این دو بازیگر در قبال دیگران به شدت متفاوت خواهد بود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ایران در مقابل آمریکا موضع خودش را همواره اعلام کرده است نسبت؛ امروز هم نسبت به آنچه که در آمریکا می گذرد گرچه بی تفاوت نیست، اما سیاست های خودش را بر اساس سیاست های ایالت متحده تغییر نمی دهد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی بوده که آمریکایی ها تلاش کردند با ایران مذاکره کنند، ایران بر اساس حفظ اصولش یا این پیشنهاد را رد کرده یا با موازینی با حضور دیگر کشورهایی مثل اعضای اتحادیه اروپا در قراردادی مثل برجام حاضر شده است.

فیاضی گفت: نگاه ترامپ داخلی محور بوده است و خروجش از قراردادهای بین المللی نیز بر این اساس بوده است، اما از آنجایی که امریکا کشوری نیست که فقط به خودش بپردازد و نگاه جهانی به ارتباط های خود دارد برایش مهم است جهان چگونه نگاهش می‌کند؛ می توان انتظار داشت که شاید بایدن بتواند ارتباط جهانی را که ترامپ از بین برده بود را احیا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها