مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان:

گیلان جزء هفت استان کشور در برخورداری از جمعیت زنان سرپرست‌خانوار است

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان گفت: حمایت‌های همه جانبه از بازار و صادرات کالاها و محصولاتی که در طرح توسعه مشاغل خانگی تولید می‌شوند از اولویت‌های کاری محسوب می‌شود و برآنیم دغدغه‌های تولیدکنندگان را شناسایی و در جهت رفع آن برنامه‌ریزی انجام شود.

گیلان جزء هفت استان کشور در برخورداری از جمعیت زنان سرپرست‌خانوار است
کد خبر: 446338
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی به راه اندازی کسب و کارهای کوچک در خانواده کمک می کند، گفت: باید به سمت کارهای مهارت محور برویم تا نتیجه اجرای اینگونه طرح ها برای جامعه ملموس و کارگشای مشکلات معیشتی شود.

دکتر فریبرز جمالزاد در جلسه طرح توسعه مشاغل خانگی که در معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان برگزار شد، توسعه فرهنگ کار را یکی از مهمترین اهداف این طرح دانست و اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارآفرینی، به خودکفایی اقتصادی خانوارها کمک می کند.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی، افزود: باید به سمت کارهای مهارت محور برویم تا نتیجه اجرای اینگونه طرح ها برای جامعه ملموس و کارگشای مشکلات معیشتی شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی به راه اندازی کسب و کارهای کوچک در خانواده کمک می کند، یادآور شد: امروز جهاد دانشگاهی تا مرحله بازاریابی و فروش برندسازی در کنار پیشرانان تولیدکننده مشاغل خانگی خواهد ماند.

جمالزاد، با اشاره به خروجی مطلوب طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار توسط جهاد دانشگاهی، گفت: خوشبختانه مجموعه جهاد دانشگاهی استان گیلان در فرایند آموزش کوتاه مدت استراتژی بلندمدتی را برای تولید اشتغال و کارآفرینی تدوین کرده است.

زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان نیز، گفت: گیلان ظرفیت‌های بالایی در توسعه مشاغل خانگی دارد و مهمترین سرمایه‌های کار و مشاغل خانگی استان سرمایه‌های انسانی هستند.

وی افزود: یکی از ضروریات مهم برای تحقق اهداف توسعه مشاغل گسترش فضاهای تولیدی موجود است.

یعقوب نژاد با بیان اینکه اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی کمک می‌کند که ارتباط کارآفرینان با دستگاه‌های خدمات رسان قوی شود، خاطرنشان کرد: باید بسترهای لازم فراهم شود تا درخواست‌های صاحبان مشاغل خانگی به خصوص زنان سرپرست خانوار بررسی و برای انجام آن تدابیری برداشته شود.

مدیرکل امور زنان گیلان به امضای تفاهم‌نامه‌هایی برای تزریق اعتبارات و تسهیلات به کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار فعال در مشاغل خانگی با بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: پل‌های ارتباطی نیز ایجاد کردیم تا دستگاه‌های خدمات‌رسان حمایت های لازم را از جهاد دانشگاهی در جهت تحقق اهداف این طرح انجام دهند.

وی تصریح کرد: این طرح جزء برنامه‌های ویژه استان است تا بتوانیم به تکمیل چرخه حمایت از بازاریابی که حلقه مفقوده طرح توسعه مشاغل خانگی است، دست یابیم.

یعقوب‌نژاد ادامه داد: حمایت‌های همه جانبه از بازار و صادرات کالاها و محصولاتی که در طرح توسعه مشاغل خانگی تولید می‌شوند از اولویت‌های کاری محسوب می‌شود و برآنیم دغدغه‌های تولیدکنندگان را شناسایی و در جهت رفع آن برنامه‌ریزی انجام شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان، آگاهی بخشی حقوق کارآفرینان را وظیفه مسئولین دستگاه‌های ذیربط دانست و افزود: حمایت از این طرح کمک به پیشرانان و حمایت از جمعیت 300 نفری است که اغلب آنان را زنان تولیدکننده که خود نیز سرپرست خانوار هستند را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص کارآفرینی با بیان اینکه گیلان در این زمینه جز استان‌های پیشرو است و اغلب شرکت‌کنندگان را نیز زنان تشکیل می دهند، تصریح کرد: این استان در طرح توسعه مشاغل خانگی در زمینه‌های صنایع‌دستی، بوم‌گردی جزء استان‌های قطب کشور است.

یعقوب نژاد گفت: گیلان جزء هفت استان کشور در برخورداری از جمعیت زنان سرپرست‌خانوار است و اجرای چنین طرح‌هایی منافع اقتصادی خوبی برای این قشر از زنان دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها