کد خبر: 446457
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۵:۳۲:۰۰
| |

طالبان از روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز رضایت کرد

گروه طالبان از ادامه روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز رضایت کرد. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به این تصمیم آمریکا آن را خبری خوب برای مردم هر دو کشور نامید. وی گفت: هرچقدر نیروهای نظامی خارجی افغانستان را ترک کنند، جنگ زودتر تمام می‌شود.

طالبان از روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز رضایت کرد
کد خبر: 446457
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۵:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پنتاگون چند روز پیش اعلام کرد 2 هزار نیروی نظامی مستقر در خاک افغانستان را از این کشور خارج خواهد کرد. وزارت دفاع آمریکا همچنین از خروج نیروهایش از عراق نیز خبر داده است. طالبان با استقبال از این تصمیم آن را گامی مثبت و خوب برای پایان دادن به درگیری دو دهه‌ای در افغانستان خواند. این موضع طالبان درحالی اتخاذ می‌شود که مذاکرات این گروه با دولت کابل به نتیجه نرسیده و این گروه همچنان به کشتار مردم و نیروهای نظامی افغانستان ادامه می‌دهد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به این تصمیم آمریکا آن را خبری خوب برای مردم هر دو کشور نامید. وی گفت: هرچقدر نیروهای نظامی خارجی افغانستان را ترک کنند، جنگ زودتر تمام می‌شود.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نگرانی کارشناسان منطقه‌ای را در پی داشته چرا که آنها معتقدند خروج آمریکا از افغانستان باعث قدرت بیشتر طالبان و حملات روزافزون این گروه تندرو خواهد شد.

براساس طرح صلح آمریکا و طالبان، این کشور باید تا بهار سال 2021 همه نیروهای خود را از خاک افغانستان خارج کند. در عوض طالبان متعهد شده به نیروهای آمریکایی حمله نکند و جلوی حملات گروه‌هایی نظیر داعش و القاعده را هم بگیرد. عملاً این قول طالبان تاکنون محقق نشده و این گروه همچنان به حملات خود به نیروهای افغان و مردم این کشور ادامه می‌دهد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها