سناتور آمریکایی:

هیچ‌یک از 12 شرط پامپئو برای ایران محقق نشد

یک سناتور آمریکایی نوشته هیچ‌یک از 12 شرط «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا برای ایران محقق نشده‌اند.

هیچ‌یک از 12 شرط پامپئو برای ایران محقق نشد
کد خبر: 446492
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۰۵:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا در توئیتی نوشته هیچ‌یک از 12 شرط «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا برای ایران محقق نشده‌اند.

این نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا همچنین گفته سیاست ترامپ در قبال ایران شکست تمام‌عیار بوده است.

مورفی در توئیتر نوشت: «پامپئو به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری 12 مطالبه از ایران مطرح کرد. حتی یک مورد از آن برآورده است.»

او در ادامه خاطرنشان کرده است: «در عوض، ایران اکنون نسبت به سال 2016 ده برابر اورانیوم بیشتر دارد و زمان گریز هسته‌ایش از 12 ماه به 3 ماه رسیده است. سیاست ترامپ در قبال ایران، شکست تمام‌عیار بوده است.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از 2 سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفت.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها