کد خبر: 446577
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۳:۲۵:۵۲
| |

رییس کمیته بین‌المللی المپیک:

المپیک و پارالمپیک توکیو نقطه آغازین جهان پس از کرونا است

اندرو پارسونز، رییس کمیته بین‌المللی المپیک با بیان اینکه امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ورزشی سال آینده نیاز دارد و بازی‌های پارالمپیک 2020 برای یک میلیارد معلول جهان هرگز تا این اندازه مهم و ضروری نبوده است، گفت: بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو نقطه آغازین جهان پس از کرونا است.

المپیک و پارالمپیک توکیو نقطه آغازین جهان پس از کرونا است
کد خبر: 446577
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۳:۲۵:۵۲

اعتمادآنلاین| اندرو پارسونز که به صورت ویدئویی و در فضای مجازی سخن می‌گفت، ‌افزود:‌ بازی‌های پارالمپیک 2020 فقط یک رویداد ورزشی جذاب نیست بلکه می‌تواند نقطه شروع جهان بهتری باشد، زیرا تغییر با ورزش شروع می‌شود و بازی‌های سال آینده پارالمپیک 2020 بستری برای قرار دادن معلولیت در قلب این تغییرات است تا به جهانیان نشان دهد که این فراگیری چقدر اهمیت دارد.

رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک با اشاره به جهان در شرایط شیوع کرونا و تأثیر بیشتر آن بر معلولان ادامه داد: در حالی که ویروس کووید-19 تقریبا بر زندگی همه مردم زمین تاثیر گذاشته است این تأثیرگذاری برای افراد معلول بیشتر بوده و وضعیت گروه‌های حاشیه‌نشین در دنیا را بدتر از گذشته کرده است.

وی ادامه داد:‌ شیوع کرونا باعث افزایش سطح تبعیض و محرومیت در بسیاری از مناطق زمین شده است و در این شرایط جهان بیش ازهمیشه به همبستگی و فراگیری نیاز دارد و دیگر نباید استثنایی وجود داشته باشد.

پارسونزگفت: ‌با مشخص شدن تعداد تماشاگران توکیو 2020، ما مصمم هستیم که از پارالمپیک برای تغییر نگرش، شکست موانع نابرابری و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای افراد معلول استفاده کنیم.

وی با یادآوری تلاش‌های زیاد برای برگزاری رقابت‌های المپیک وپارالمپیک پس از یک تعویق یکساله، خاطرنشان کرد:‌ در طول تاریخ هرگز چنین سطحی از برنامه‌ریزی و آمادگی برای برگزاری یک رویداد ورزشی وجود نداشته است.

رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت:‌ همه شرکا برای اطمینان از برگزاری المپیک و پارالمپیک، مطمئن و موفق با یکدیگر همکاری می‌کنند. سطح کار و تعهد شرکا برای انجام به موقع کارها بی نتیجه نخواهد ماند، بنابراین ما مصممیم که در 2021 امید جدیدی را به وجود آوریم.

به گفته پارسونز؛ بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو که با یک سال تاخیر در 2021 برگزار می شود یک جشن بزرگ از توانایی‌های بشری و ویترینی جهانی از مقاومت و نقطه آغازین پس از دوران کرونا خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها