کد خبر: 446822
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۳:۱۴:۴۳
| |

امیررضا واعظ آشتیانی:

برخی یاد گرفته‌اند تا دروغ هست چرا باید حرف راست بزنند

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: مدیران ناکاربلد در باشگاه بزرگی چون استقلال مشغول هستند. البته برخی یاد گرفته‌اند تا دروغ هست چرا حرف راست را بزنند. بنابراین حالا که دروغگویی هست، چه الزامی وجود دارد که برای رسوا کردن ‌فرد دروغگو دست به خطا بزنند. 

برخی یاد گرفته‌اند تا دروغ هست چرا باید حرف راست بزنند
کد خبر: 446822
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۳:۱۴:۴۳

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظی‌آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره اتفاقات رخ داده در برنامه هفته گذشته فوتبال برتر بین احمد سعادتمند و اسماعیل خلیل‌زاده حرف زد.

بحث تلویزیونی دو مدیر فعلی و قبلی استقلال را دیدید؟


بله! برداشت من این بود که آن شب اوج بی‌اخلاقی اتفاق افتاد و در عین حال یک عمل مجرمانه صورت گرفت.

چطور؟


هنگامی که رئیس هیئت‌مدیره آن صوت را در رسانه ملی پخش کرد، شاید برخی یک چیزی شنیده‌اند که صوت می‌تواند مدرک و سند محسوب شود در حالی که در پیشگاه دادگاه ابتدا قاضی هر زمان در رسیدگی به پرونده‌ای حس کرد یک صوت می‌تواند در باز شدن گره حقوقی کمک کند، تنها به خودش این حق را می‌دهد که صوت را گوش کند تا به زوایای دیگر پرونده مسلط شده و سپس رأی بدهد. بنابراین این حق برای کسی که مورد خطاب قرار گرفته وجود دارد که علیه کسی که صوتش را پخش کرده، شکایت کند.

برداشت شما از به راه افتادن این نمایش چه بود؟


اینکه مدیران ناکاربلد در باشگاه بزرگی چون استقلال مشغول هستند. البته برخی یاد گرفته‌اند تا دروغ هست چرا حرف راست را بزنند. بنابراین حالا که دروغگویی هست، چه الزامی وجود دارد که برای رسوا کردن ‌فرد دروغگو دست به خطا بزنند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟


در کل من این اتفاق را خوب ارزیابی نکردم. در ضمن معتقدم اختلافات درون سازمانی و تشکیلاتی باید درون خود تشکیلات برطرف شود و در آن صورت هیچ حاشیه‌ای نمی‌تواند آن را تهدید کند ولی وقتی به بیرون درز کند، منجر به بروز حاشیه می‌شود. استقلال هم این آرامش را داشت ولی این رفتارهای غیرمدیریتی منجر به ورود این تیم به حواشی شد.

ایراد کار از کجاست؟


بارها گفته‌ام وقتی افراد را بدون متر و معیار برای مدیریت در چنین باشگاهی انتخاب و منصوب می‌کنند، توقعی بیش از این هم نمی‌توان داشت. باز هم تأکید می‌کنم اگر افرادی که این مدیران را منصوب می‌کنند را مؤاخذه کنند و درباره چرایی این قبیل انتخاب‌ها از آنها سؤال شود، آن وقت شایسته‌سالاری ایجاد می‌شود و دیگر شاهد نخواهیم بود که یک مدیر وقتی تحت فشار روحی قرار می‌گیرد، برای جبران این موضوع که به او اطلاعات غلط داده می‌شده، دست به چنین رفتار زشت و ناپسندی بزند.

از رئیس اتاق بازرگانی استان تهران و معاون اتاق بازرگانی ایران توقع چنین رفتاری می‌رفت؟


داشتن پست و منصب دلیل این نیست که حتماً‌ فرد از عقل و منطق مدیریت کلان برخوردار باشد. هنگامی که چنین افرادی بدون متر و معیار برای پستی انتخاب می‌شوند، حالا می‌خواهد این پست معاونت وزیر یا هر پستی باشد، قطعاً در چنین روزهای حساسی به مشکل برمی‌خورند. این غلط است که تصور کنیم هر کس مدیرکل است، عقل کل هم هست. البته که یک مدیر باید به بدیهیات مسائل حقوقی مانند این مسلط باشد.

پس چرا چنین اتفاقی رخ داد؟


انسان ممکن‌الخطاست. البته برخی انسان‌ها جایزالخطا هستند و این اتفاقی که رخ داد جزو همان جایزالخطاها محسوب می‌شود. چون به هر حال یکسری مسائل اخلاقی مرتبط با شئونات اخلاقی است که جزو گروه اشتباهات محسوب شده و تقریباً همه از آن مطلع هستند. به هر حال این اقدام جرم محسوب می‌شود. هرچند عملکرد مدیرعامل پیشین استقلال هم قابل دفاع نیست ولی مشخص است مدیری که صوت مدیرعامل سابق را منتشر کرد، قطعاً به مسائل حقوقی واقف نبوده است.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها