کد خبر: 446891
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۶:۵۰:۰۰
| |

اصناف در شهرهای قرمز کرونایی در انتظار تغییر رنگ

ابراهیم سید زاده، مدیر بازرسی اصناف گیلان گفت: شیوع ویروس کرونا آسیب‌های فراوانی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده است  و متاسفانه اصناف نیز به عنوان بخشی از بدنه اقتصادی کشور از این آسیب‌ها مصون نمانده‌اند، به طوری که صنوف مختلف بر اثر کرونا دچار آسیب‌ اقتصادی و حتی رکود شده‌اند. برای حمایت  از بازاریان لازم است، مسئولان رفع مشکلات اصناف را در اولویت‌ اجرایی خود قرار دهند.

اصناف در شهرهای قرمز کرونایی در انتظار تغییر رنگ
کد خبر: 446891
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر بازرسی اصناف مرکز گیلان گفت: حمایت مسئولین و در خانه ماندن مردم کمک خواهد کرد، کسب و کار اصناف که به دلیل قرمز شدن شهرمان تعطیل است دوباره از سر گرفته شود.

شیوع ویروس کرونا آسیب‌های فراوانی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده است و متاسفانه اصناف نیز به عنوان بخشی از بدنه اقتصادی کشور از این آسیب‌ها مصون نمانده‌اند، به طوری که صنوف مختلف بر اثر کرونا دچار آسیب‌ اقتصادی و حتی رکود شده‌اند. برای حمایت از بازاریان لازم است، مسئولان رفع مشکلات اصناف را در اولویت‌ اجرایی خود قرار دهند.

ابراهیم سید زاده با اشاره به آغاز تعطیلی اصناف در شهرهای قرمز گفت: خوشبختانه اصناف استان همواره در مقابله با کرونا همکاری خوبی داشتند و انتظار می‌رود از امروز نیز شاهد همکاری خوب بازاریان باشیم تا شهرهای قرمز تغییر رنگ دهند و خطرات کاهش یابد.

وی افزود: ما به عنوان دستگاه همکار از اصناف بازرسی می کنیم و شاهد هستیم، علیرغم محقق نشدن وعده‌ها و بی مهری‌هایی که درحق اصناف شد، همچنان اصناف در مقابله با کرونا ویروس و سلامت جامعه همکاری دارند.

سیدزاده خاطرنشان کرد: کرونا مسایل مالی مختلفی برای اصناف به وجود آورد و صاحبان واحدهای صنفی نیز از مسئولین انتظار دارند به مطالبات‌شان توجه شود.

مدیر بازرسی اصناف مرکز گیلان ادامه داد: اصناف نیاز به حمایت‌های ویژه دارند و ارایه تسهیلات با سود بالا برای حل مشکلات اصناف راه به جای نمی‌برد.

وی یکی از معضلات مهم اصناف را تامین اجتماعی و اداره مالیات عنوان کرد و گفت: برای حفظ اشتغال موجود در بخش اصناف بخش تامین اجتماعی می‌تواند کمک موثری کند و همچنین تخفیفات مالیاتی از سوی اداره مالیات گامی موثر در جهت رفع مشکلات اصناف در وضعیت کرونایی موجود است.

سیدزاده تصریح کرد: می‌دانیم که اصناف با وجود تعطیلی باید اجاره مغازه و سایر هزینه‌های واحد صنفی شان را بپردازند و امیدواریم رنگ قرمز در شهرها تغییر یابد و تا دوباره اصناف بتوانند به کسب بپردازند.

امید می‌رود مردم رشت نیز با در خانه ماندن در تعطیلات کرونایی پیش رو کمک کنند تا آمار مبتلایان در این شهر کاسته شود و با تعطیلی اصناف در پیاده راه فرهنگی رشت پرسه زنی نکنند که در این صورت بازار دست فروشان گرم و همه تلاش که قرار است با تعطیلی اصناف رشته شود، با بازارگرمی دستفروشان پنبه نشود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها