وزارت خارجه ترکیه:

یونان به جای بیانیه صادر کردن به درخواست گفت‌وگو پاسخ مثبت دهد

وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر تداوم فعالیت‌های دریایی این کشور در شرق مدیترانه، از یونان خواست به جای صدور بیانیه‌های تکراری، به دعوت آنکارا برای گفت‌وگو پاسخ مثبت دهد.

یونان به جای بیانیه صادر کردن به درخواست گفت‌وگو پاسخ مثبت دهد
کد خبر: 446933
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۰۸:۱۷:۱۵

اعتمادآنلاین| همزمان با اعلامیه اداره ناوبری و کشتی‌رانی ترکیه مبنی بر تداوم عملیات‌های حفاری اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه، دولت آنکارا نیز خواستار گفت‌وگو با یونان شد.

حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه شامگاه شنبه با تاکید بر تداوم اقدامات این کشور برای دفاع از حقوق خود در شرق دریای مدیترانه، یونان را به گفت‌وگو برای حل کردن تنش‌ها مرتبط دعوت کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، آکسوی با صدور بیانیه‌ای گفت یونان باز هم بیانیه دیگری درباره ادعاهای تکراری و مخالفت خود با فعالیت‌های تحقیقاتی کشتی عروج ریس صادر کرد که وزارت خارجه ترکیه تا کنون با شش بیانیه پاسخ این ادعاها را داده است.

وی ضمن بیان اینکه ترکیه به دفاع از حقوق خود و شهروندان قبرس شمالی در شرق مدیترانه ادامه می‌دهد، تاکید کرد که یونان به جای بیانیه صادر کردن، باید به درخواست آنکارا برای گفت‌وگو، پاسخ مثبت دهد.

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

یونان و قبرس با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

پیش از این، وزارت خارجه ترکیه با انتقاد از لحن هشدارآمیز اخیر اتحادیه اروپا علیه این کشور درباره تکرار اقدامات یکجانبه در شرق مدیترانه، گفت روابط اروپا با آنکارا به گروگان کشورهای قبرس و یونان تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها