کد خبر: 447033
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

رئیس کتابخانه‌های عمومی بندر انزلی:

بندر انزلی رتبه دوم گیلان در امانت کتاب را دارد

نجمه فکوری، رئیس کتابخانه‌های عمومی بندر انزلی، گفت: بندرانزلی رتبه دوم استان در امانت کتاب را دارد و امیدواریم با فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌دهیم کرونا باعث کمرنگ شدن میزان سرانه مطالعه در این شهرستان نشود.

بندر انزلی رتبه دوم گیلان در امانت کتاب را دارد
کد خبر: 447033
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس کتابخانه‌های عمومی بندرانزلی گفت: بندرانزلی رتبه دوم استان در امانت کتاب را دارد و امیدواریم با فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌دهیم کرونا باعث کمرنگ شدن میزان سرانه مطالعه در این شهرستان نشود.

نجمه فکوری اظهار کرد: در حال حاضر هفت کتابخانه در شهرستان بندرانزلی فعالیت دارند که از این تعداد چهار باب کتابخانه روستایی و سه باب کتابخانه شهری هستند.

وی با اشاره به اینکه روستای سنگاچین، کپورچال و حسن رود دارای کتابخانه هستند، گفت: یک کتابخانه سیار نیز در سطح 15 روستا فعالیت دارد که قبل از کرونا با حضور در مدارس روستایی به دانش آموزان و والدین خدمات امانت کتاب انجام می داد.

فکوری تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس این کتابخانه سیار که یک ون تجهیز شده است فعالیت خود را کاهش داده و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هفته ای دوبار به روستای حسن رود رفته و با مرکزیت کتابخانه این روستا فعالیت خود را انجام می دهد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه قبل از کرونا علاوه بر امانت کتاب، فعالیت‌های فرهنگی متعددی در سطح کتابخانه های شهرستان انجام می‌شد، گفت: نشست کتابخوان، معرفی کتاب، پویش کتاب، قصه گویی همچنین نقاشی کودکان از جمله فعالیت هایی بود که با جدیت دنبال می‌شد.

فکوری افزود: از زمان شروع کرونا تاکنون تعداد اعضای کتابخانه های شهرستان بندرانزلی کاهش یافته و در حال حاضر بیش از 4600 نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان بندرانزلی هستند.

وی با اشاره به اینکه قبل از کرونا روزانه نزدیک به 80 نفر به کتابخانه‌های شهرستان مراجعه می کردند، تصریح کرد: توصیه ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در خانه ماندن است لذا بسیاری از فعالیت های کتابخانه های عمومی را به سمت فضای مجازی بردیم.

رئیس کتابخانه های عمومی بندرانزلی تاکید کرد: برای اینکه علاقمندان به کتابخوانی بتوانند کارهای مورد علاقه خود را ادامه دهند با استفاده از فضای مجازی فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی را دنبال می کنیم که از جمله معرفی کتاب، نشست ها مجازی، قصه گویی همچنین پویش کتابخوانی و همه کارهایی که قبلا انجام می‌شد را در حد توان به صورت مجازی انجام می‌دهیم.

فکوری با اشاره به اینکه 63 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد، گفت: شهرستان بندرانزلی رتبه دوم استان گیلان در امانت کتاب را به خود اختصاص داده است و امیدواریم با فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌دهیم کرونا باعث کمرنگ شدن میزان سرانه مطالعه در این شهرستان نشود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها