بیانیه جمعی از پزشکان / رسالت جامعه پزشکی کاهش آلام مردم است

به همین دلیل مشفقانه، محترمانه و دلسوزانه از همه بزرگان، مسئولین محترم حوزه سلامت و فعالین صنفی و سیاسی تقاضا دارد با پرهیز از صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های له یا علیه این و آن، خویشتن‌داری و همدلی سرلوحه کار قرار گیرد.

بیانیه جمعی از پزشکان / رسالت جامعه پزشکی کاهش آلام مردم است
کد خبر: 447171
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۹:۰۱:۵۴

اعتمادآنلاین| بیانیه جمعی از پزشکان در خصوص پرهیز از صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌ها در خصوص حاشیه‌های اخیر مدیریتی را می‌خوانید:

معنی یک بیت بودیم از طریق اتحاد/ چون دو مصرع گرچه در ظاهر جدا بودیم ما

باید اذعان نمود که بحران کووید19 واقعیتی اجتناب‌ناپذیر است که پیامدهای ناشناخته آن جهان را دچار چالشی بزرگ کرده است. به عبارتی، جهان امروز در حال تجربه کردن یکی از شدیدترین بحران‌هاى قرن با ماهیتی پیچیده است که مدیریتی بسیار هوشمندانه و علمی را می‌طلبد. متاسفانه پیش‌بینی شدت بحران حاصل از همه‌گیری کرونا و تهیه سناریوهای دقیق برای کنترل و مهار بیماری در همه کشورها با چالش‌های جدی روبه رو است. در کشور ما نیز طولانی شدن روند بیماری نه تنها تمام وقت، انرژی و منابع بهداشت و درمان را بلعیده، بلکه نظام سلامت را دچار خستگی و فرسودگی کرده است.

بدیهی است در چنین شرایطی تصمیم‌گیری، پیش‌بینی و طراحی یک برنامه جامع برای کنترل بیماری، آن هم در حالی‌که کشور در محاصره سخت اقتصادی و تحریمی قرار دارد بسیار دشوار بوده و بروز برخی مجادلات را در پی داشته است.

لذا ضمن سپاس از فدا کاری و زحمات خستگی‌ناپذیر دست‌اندرکاران بهداشت و درمان کشور و حمایت از همکاران عزیز مراکز بهداشتی-درمانی که برای نجات هموطنان در مقابل این بیماری از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند، اعلام می‌دارد که در شرایط سخت و طاقت فرساى کنونی، هر گونه مداخله جانبدارانه و التهاب‌آور در چالش ایجاد شده در سطح مدیران کلان وزارت متبوع، اشتباهی دور از انتظار است. زیرا آنچه مسیر دستیابی به موفقیت را هموار می‌سازد همدلی، تفاهم، دوری از رفتارهای هیجانی و فراهم آوردن فضای همفکری و تبادل نظر علمی جهت کاهش آلام مردم و نجات جان صدها هموطن عزیزی است که روزانه در مقابل این بیماری زندگی خود را از دست می‌دهند. این تنها اولویت جامعه پزشکی و راهبرد استراتژیک برای برون رفت از این بحران است.

به همین دلیل مشفقانه، محترمانه و دلسوزانه از همه بزرگان، مسئولین محترم حوزه سلامت و فعالین صنفی و سیاسی تقاضا دارد با پرهیز از صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های له یا علیه این و آن، خویشتن‌داری و همدلی سرلوحه کار قرار گیرد، زیرا اختلاف و پراکندگی در این شرایط، مدیریت کنترل بیماری مهلک ناشی از کرونا ویروس را به مراتب دشوارتر می‌سازد. امید است در سایه این همدلی، الطاف ویژه الهی ما را از این بلای سخت رهایی بخشد.

دکتر محمد بیات


دکتر علی تاجرنیا


دکتر شهریار خاقانی


دکتر ناهید خداکرمی


دکتر سید حمید خویی


دکتر محمد جواد رسایی


دکتر امید سبزواری


دکتر عبدالرسول صداقت


دکتر مسعود فلاحی


دکتر محمد وجگانی

.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها