کد خبر: 447202
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۰۷:۴۲:۳۸
| |

ضرب الاجل 3 روزه اتیوپی به اقلیم تیگرای

نخست وزیر اتیوپی یکشنبه از مهلت72 ساعته به نظامیان اقلیم تیگرای برای تسلیم شدن پیش از حمله به مرکز این اقلیم خبر داد.

ضرب الاجل 3 روزه اتیوپی به اقلیم تیگرای
کد خبر: 447202
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۰۷:۴۲:۳۸

اعتمادآنلاین| ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی در بیانیه ای که در توئیتر منتشر شد، خطاب به اقلیم تیگرای گفت: "ما از شما می خواهیم طی 72 ساعت به طور مسالمت آمیز تسلیم شوید و تایید کنید بازگشتی در کار نیست."

احمد همچنین از ساکنان تیگرای خواست با همبستگی با ارتش ملی، تیگرای را که وی به عنوان "یک گروه مخرب" توصیف کرد ، شکست دهند.

اوایل روز یکشنبه، ارتش اتیوپی اعلام کرد "قصد دارد پایتخت منطقه تحت کنترل شورشیان را با تانک محاصره کند و برای پایان دادن به جنگ 3 هفته اخیر در این اقلیم به توپخانه متوسل شود".

ارتش اتیوپی همچنین از غیرنظامیان خواست "از خود محافظت کنند".

ارتش این کشور رهبران تیگرای را به "مخفی شدن در اماکن مذهبی ، هتل ها ، مدارس و حتی گورستان ها و استفاده از ساکنان شهر به عنوان سپر انسانی" متهم کرد و هشدار داد که نیروهای دولتی اکنون در "مرحله سوم و آخر" عملیات نظامی خود در منطقه شمالی هستند.

4 نوامبر ، درگیری مسلحانه ارتش اتیوپی و "جبهه آزادی بخش مردم تیگرای" در منطقه آغاز شد.

پیش از روی کار آمدن ابی احمد در سال 2018 ، جبهه تیگرای برای مدت 3 دهه بر زندگی سیاسی در اتیوپی تسلط داشت و احمد، اولین نخست وزیر از قومیت "اورومو" است که بزرگترین قومیت در اتیوپی است.

جبهه تیگرای که از به حاشیه رانده شدن شکایت دارد و از ائتلاف حاکم جدا شده و ابی احمد را بابت تصمیم به تعویق انداختن انتخابات به دلیل همه گیری کرونا مقصر میداند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها