درخواست جمهوری خواهان از ترامپ برای پذیرش شکست در انتخابات

به دنبال رد شدن شکایت‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در برخی ایالت‌ها، تعدادی از مقامات جمهوریخواه در بیانیه‌ها و اظهاراتی با انتقاد از وی خواسته‌اند شکست در انتخابات را بپذیرد.

درخواست جمهوری خواهان از ترامپ برای پذیرش شکست در انتخابات
کد خبر: 447353
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۳:۱۶:۱۵

اعتمادآنلاین| بعد از اینکه شکایات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دو ایالت پنسلوانیا و میشیگان برای طرح ادعای تقلب در انتخابات رد شد، تعدادی از مقامات جمهوریخواه در بیانیه‌ها و اظهاراتی از وی خواسته‌اند که شکست در انتخابات را بپذیرد و روند انتقال قدرت به جو بایدن، رقیب دموکرات خود را آغاز کند.

لیزا مورکوفسکی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا روز یکشنبه با انتشار پیامی در توئیتر از ترامپ خواست روند انتقال قدرت را آغاز کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی در این پیام نوشت: «رئیس جمهور ترامپ با طرح شکایت فرصت داشت که ادعاهای خود را پیگیری کند و دادگاه‌ها نیز تاکنون آنها را رد کرده‌اند.»

وی افزود: «به راه انداختن کارزار فشار علیه قانونگذاران ایالتی به منظور تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نه تنها بی‌سابقه است بلکه با روال دموکراتیک ما مغایرت دارد. زمان آن فرا رسیده است که روند انتقال [قدرت] کامل و رسمی آغاز شود.»

روز گذشته پاتریک تومی، سناتور جمهوریخواه ایالت پنسلوانیا بعد از اینکه شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ در این ایالت رد شد بیانیه‌ای مفصل را منتشر کرد و نوشت: «رئیس‌جمهور ترامپ باید نتیجه انتخابات را بپذیرد و روند انتقال [قدرت] ریاست‌جمهوری را تسهیل کند.»

روز شنبه لیز چِنِی، رئیس مجمع جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و عضو جمهوری‌خواه این مجلس در بیانیه‌ای از ترامپ خواست به حرمت فرآیند انتخاباتی آمریکا احترام بگذارد.

وی در این بیانیه گفت: «آمریکا با حاکمیت قانون اداره می‌شود. رئیس‌جمهور (ترامپ) و وکلای او ادعاهایی مبنی بر ارتکاب جرم و کلاهبرداری گسترده را مطرح کرده‌اند و مدعی شده‌اند که می‌تواند بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد. اگر آنها شواهد واقعی در این خصوص را دارند، موظفند آن را فوراً در دادگاه و برای مردم آمریکا ارائه کنند.»

یکشنبه شب (به وقت تهران) لَری هوگان، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت مریلند با انتشار پیامی در توئیتر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواست بازی گلف را رها کند و شکست در انتخابات را بپذیرد.

کریس کریستی از متحدان نزدیک ترامپ و فرماندار سابق ایالت نیوجرسی نیز روز یکشنبه شکایات انتخاباتی تیم حقوقی ترامپ را مایه شرمساری ملی توصیف کرد.

در حالیکه رسانه‌های آمریکایی بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند، دونالد ترامپ از پذیرش شکست خودداری کرده و پیروزی بایدن را متقلبانه خوانده است.

ترامپ چندین شکایت در روند شمارش آرا به دادگاههای ایالتی تسلیم کرده است که همه آنها تاکنون رد شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها