کد خبر: 447404
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۶:۲۱:۰۰
| |

300 تن سهمیه جدید مرغ منجمد برای استان گیلان

محمد فیض، سرپرست بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با بیان اینکه به منظور تعادل بازار ، 700 تن مرع منجمد از ذخایر راهبردی برای توزیع در استان اختصاص یافت، افزود: امسال 350 تن مرغ منجمد به منظور تعادل بازار توزیع شده و در حال حاضر 350 تن مرغ دیگر نیز در حال توزیع است.

300 تن سهمیه جدید مرغ منجمد برای استان گیلان
کد خبر: 447404
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۶:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سرپرست بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختصاص 300 تن سهمیه جدید مرغ منجمد به این استان به منظور ایجاد تعادل در بازار خبر داد.

محمد فیض با بیان اینکه به منظور تعادل بازار ، 700 تن مرع منجمد از ذخایر راهبردی برای توزیع در استان اختصاص یافت ، افزود: امسال 350 تن مرغ منجمد به منظور تعادل بازار توزیع شده و در حال حاضر 350 تن مرغ دیگر نیز در حال توزیع است.

وی تصریح کرد 300 تن دیگر مرغ منجمد نیز به تازگی به استان اختصاص یافته است و در حال حاضر این محصول به صورت منجمد به قیمت مصوب هر کیلوگرم 15 هزار تومان از طریق فروشگاههای زنجیره ای بزرگ و تعاونی های مصرف عرضه می شود.

استاندار گیلان نیز روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه مردم در تهیه گوشت مرغ یا روغن مطابق با قیمت‌های تصویب شده، نباید مشکلی داشته باشند، به سازمان‌های متولی همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی تأکید کرد که نظارتی جدی و مستمر بر زنجیره تولید تا توزیع داشته باشند و برای کاهش مشکلات دسترسی مردم به کالاها، نقش‌آفرینی موثری انجام دهند.

ارسلان زارع بر ضرورت کنترل قیمت و تعادل و وجود انصاف و عدالت در بازار تاکید و خاطرنشان کرد: قدردان همراهی اصناف و بازاریان و درک شرایط توسط آنان هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت با وجود شرایط سخت و دشوار اقتصادی برای تامین کالاهای اساسی یارانه پرداخت می کند، گفت: روا نیست که با حمایت های صورت گرفته از طریق شبکه تولید یا توزیع، به مردم جفا شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش فداکارانه تولیدکنندگان در شرایط فعلی جنگ اقتصادی و همراهی منصفانه با مردم اشاره و تصریح کرد : وجود مشکلات تولید تا توزیع در استانی که قطب بزرگ تولید مرغ است، جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه شهروندان برای دسترسی به مرغ با نرخ مصوب با وجود تولید روزانه 450 تن به صورت میانگین نباید مشکل داشته باشند، گفت: سازمان جهاد کشاورزی بر تامین نیاز حداقل 250 تن مرغ استان، سازمان صمت بر نحوه توزیع و تعزیرات حکومتی بر کشتارگاه ها و مبادی خروجی استان نظارت جدی داشته باشند.

استاندار گیلان بر ضرورت جلوگیری از خروج خارج از روال قانونی مرغ به استان های دیگر تاکید و تصریح کرد: امکان ارسال نیمی از تولید استان بر اساس مجوز به خارج از استان ، وجود دارد اما شایسته نیست که مردم گیلان با مشکل مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در خصوص تامین روغن سرخ‌کردنی مورد نیاز بازار نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته، اظهار کرد: برای تامین مابه التفاوت نیاز استان پیگیری های لازم در دستور کار قرار دارد.

گیلان از قطب های تولید گوشت مرغ است و با دارا بودن رتبه پنجم تولید مرغ کشور 10 درصد این محصول را تولید می کند چنانکه سالانه 90 تا 95 میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام و حدود 165 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.به طور متوسط روزانه 450 تن مرغ در کشتارگاه های گیلان کشتار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها