کد خبر: 447494
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۰۸:۵۶:۳۹
| |

یک سوم دانش‌آموزان جهان به آموزش آنلاین دسترسی ندارند

گزارش اخیر سازمان یونیسف حاکی از عدم دسترسی بیش از 30 درصد از دانش‌آموزان جهان به خدمات آموزشی آنلاین می‌باشد. کشورهای جنوب آسیا با 147 میلیون نفر دارای بیشترین تعداد دانش‌آموز محروم از آموزش آنلاین در دوران شیوع ویروس کرونا هستند. در همین رابطه، شواهد موجود نشان‌دهنده وضعیت نسبتا مطلوب کشورهای اسلامی در این زمینه است.

یک سوم دانش‌آموزان جهان به آموزش آنلاین دسترسی ندارند
کد خبر: 447494
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۰۸:۵۶:۳۹

اعتمادآنلاین| بروز اپیدمی کووید 19 و عدم امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس، مساله آموزش از راه دور را تبدیل به یکی از دغدغه‌های بسیار مهم دولتمردان در اقصی نقاط جهان کرده است. در همین رابطه، بر اساس گزارش اخیر سازمان یونیسف، نبود زیرساخت‌های مناسب منجر به محرومیت بیش از یک سوم از کودکان جهان از خدمات آموزشی آنلاین شده است. در حال حاضر بیش از 463 میلیون دانش‌آموز به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و همچنین ابزارهای استفاده از آن، از تحصیل باز مانده‌اند. مناطق جنوب آسیا، پاسفیک و شرق آسیا و همچنین شرق و جنوب آفریقا به ترتیب با 147، 80 و 67 میلیون نفر دارای بیشترین تعداد دانش‌آموز محروم از آموزش آنلاین هستند. در همین رابطه، در ادامه به بیان وضعیت آموزش از راه دور در برخی از کشورهای مطرح جهان اسلام خواهیم پرداخت.


ترکیه


به طور کلی، آموزش آنلاین بیش از 18 میلیون دانش‌آموز کشور ترکیه، متکی به پلتفرم دیجیتال EBA است. در همین رابطه، وزارت آموزش این کشور با ارائه بسته‌های اینترنت شش و هشت گیگابایتی به خانوداه‌ها در جهت تسهیل دسترسی تمام کودکان به خدمات آموزشی آنلاین گام برمی‌دارد. در حال حاضر، هفت بنگاه رسانه‌ای از طریق 18 کانال تلویزیونی در حال پخش برنامه‌های موجود در پلتفرم EBA هستند. علاوه بر موارد فوق، هم اکنون شاهد تولید صدها بسته آموزشی مختلف در قالب ویدئو و ... در این کشور هستیم.

مالزی


در 6 آوریل 2020، یک شبکه تلویزیونی جدید با نام TV Okey توسط دولت مالزی و با هدف آموزش دانش‌آموزان این کشور در دوران شیوع ویروس کرونا تاسیس شد. دانش‌آموزان مالزیایی همچنین می‌توانند برنامه‌های آموزشی این شبکه را از طریق وبسایت RTM دریافت کنند. علاوه بر این، وزارت آموزش مالزی با راه‌اندازی پلتفرم EduwebTV در جهت گسترش هر چه بیشتر آموزش آنلاین در این کشور گام برداشته است.

اندونزی


در حال حاضر، بنگاه رسانه‌ای TV Edukasi متعلق به وزارت آموزش و فرهنگ اندونزی، از طریق دو شبکه تلویزیونی در حال ارائه انواع خدمات آموزشی به دانش‌آموزان و همچنین مدرسان این کشور طی دوران اپیدمی کووید 19 است. در کنار شبکه‌های تلویزیونی، پلتفرم ویژه آموزش آنلاین تحت عنوان SPADA به ارائه انواع دوره‌های آموزشی آنلاین در اندونزی می‌پردازد. در حال حاضر، 10 شرکت بزرگ حوزه فناوری توسط وزارت آموزش و فرهنگ این کشور و با هدف دسترسی تمام دانش‌آموزان آن به آموزش آنلاین بسیج شده‌اند.


ایران


مسئولان ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشگام جهان اسلام در حوزه آموزش، همزمان با بروز اپیدمی کووید 19 و متعاقبا تعطیلی مدارس، با ایجاد و ارتقاء پلتفرم آموزشی موسوم به شاد در جهت توسعه هر چه بیشتر آموزش آنلاین در کشور گام برداشتند. علاوه بر این، مقامات وزارت آموزش و پرورش با استفاده از امکانات سازمان صدا و سیما و همچنین اولویت‌بندی دوره‌های آموزشی توانستند نقش بسزایی در دسترسی دانش‌آموزان ایرانی به خدمات آموزشی آنلاین ایفا کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها