مصطفی درایتی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

کاری نداریم که طرف گفت‌وگو اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا باشد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: ما خیلی کاری نداریم که طرف گفت‌وگو اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا باشد، مذاکره‌کنندگان فقط باید مسلط به کار باشند، این‌جا مساله منافع کشور و مردم مطرح است.

کاری نداریم که طرف گفت‌وگو اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا باشد
کد خبر: 447564
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۱۱:۱۹:۲۶

اعتمادآنلاین| یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: برخی از صحبت‌هایی که اصول‌گراها می‌کنند مبنی بر اینکه باید مذاکره کنیم اما طرف مذاکره نباید یک اصلاح‌طلب باشد تا حدودی نشان می‌دهد جریان اصول‌گرا هم به این نتیجه رسیده است که تنها راهی که بخش عمده‌ای از مشکلات کشور کم شود باز کردن باب مذاکره است.

مصطفی درایتی درخصوص نتیجه انتخابات آمریکا بر رویکرد دولت آینده ایران آینده اظهار کرد: ما یک معاهده‌ای را امضا کردیم و ترامپ از آن خارج شده است و اکنون صحبت‌هایی می‌کنند که به آن برمی‌گردیم. به صورت معمول این‌گونه صحبت‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌کند که احساس کنیم، زمینه برای مذاکره آماده‌تر از قبل باشد اما اگر این تغییر رویکرد صورت نگیرد تفاوتی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی از صحبت‌هایی که اصول‌گراها می‌کنند مبنی بر اینکه باید مذاکره کنیم اما طرف مذاکره نباید یک اصلاح‌طلب باشد تا حدودی نشان می‌دهد جریان اصول‌گرا هم به این نتیجه رسیده است که تنها راهی که بخش عمده‌ای از مشکلات کشور کم شود باز کردن باب مذاکره است.

کاری نداریم که طرف گفت‌وگو اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا باشد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ما خیلی کاری نداریم که طرف گفت‌وگو اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا باشد، مذاکره‌کنندگان فقط باید مسلط به کار باشند، این‌جا مساله منافع کشور و مردم مطرح است.

وی در مورد ویژگی‌های دولت آینده برای استفاده از فرصت‌ها بیان کرد: مهم‌ترین مساله این است که فردی که سر کار می‌آید از یک پشتوانه ملی خوبی برخوردار باشد. اگر در 1400 یک انتخابات بی‌رمقی داشته باشیم؛ فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شود، اگر پشتوانه مردمی خوبی پیدا نکند یقینا در مذاکرات هم خیلی دست پری نخواهیم داشت. باید تلاش کنیم انتخابات 1400 طوری برگزار شود که مردم احساس کنند که می‌توانند از این طریق بخشی از خواسته‌های خود را تحقق بخشند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اضافه کرد: مهم‌ترین مولفه این است که اگر مردم به انتخابات امیدوار باشند، هر فردی که انتخاب شود چه اصلاح‌طلب چه اصول‌گرا اگر با تعداد رای بالایی روی کار بیاید ممکن است توان این‌ را داشته باشد و بتواند از منافع ملی دفاع کند و هم مواضعش در عرصه بین‌المللی خریدار داشته باشد.

درایتی در مورد تغییر در فضای انتخابات گفت: توان حاکمیتی ایران به پشتوانه مردمی گسترده آن است و هر رفتاری که این پشتوانه را محدود کند، تضعیف حاکمیت قلمداد می‌شود و در راستای منافع ملی کشور نیست.

فرصت‌ها در سیاست ماندگار نیستند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: حاکمیت باید به این نکته برسد که همه توان کشور باید برای بهره‌برداری از فرصت‌هایی که برای کشور پیش می‌آید استفاده شود؛ این فرصت‌ها در سیاست ماندگار نیستند، فقط کسی که آمادگی دارد و این فرصت‌ها را می‌شناسد می‌تواند به نفع منافع ملی از آن‌ها استفاده کند. اگر این مسائل نادیده گرفته شود فرصت‌هایی که به وجود می‌آید از بین خواهد رفت کما این‌که پیش‌تر این اتفاق بارها و بارها تکرار شده است.

درایتی در مورد شعارهای انتخاباتی تصریح کرد: در کشور ما همیشه شعار دادن مطرح بوده است. کم‌تر سیاست‌مداری به عمل کردن و مقدماتی که نیاز هست، توجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل مردم مشکل اقتصادی آن‌هاست، افزود: پس از همه شعاری که نمایندگان فعلی مجلس در زمان انتخابات سر می‌دادند اکنون بعد از چندین ماه برون‌داد مجلس چه بوده است؟

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: متاسفانه کشور در تنگناهای سنگین تحریم‌ها قرار دارد و مراودات ما تحت کنترل جدی است، باید برای رفع این مشکل عزم جدی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها