تماس رئیس‌جمهور روسیه با روسای ارمنستان و آذربایجان

کاخ کرملین از رایزنی تلفنی جداگانه رئیس‌جمهور روسیه با همتای آذربایجانی و نخست‌وزیر ارمنستان درباره وضعیت جاری در قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

تماس رئیس‌جمهور روسیه با روسای ارمنستان و آذربایجان
کد خبر: 447793
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۰:۲۲:۴۲

اعتمادآنلاین| در حالی که اقدامات میدانی برای اجرای توافق سه جانبه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره توقف جنگ در قره‌باغ کوهستانی ادامه دارد، کاخ کرملین از تماس رئیس‌جمهور روسیه با روسای این دو کشور خبر داد.

بنا بر گزارش روزنامه ینی شفق، کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز سه شنبه (دیروز) به صورت جداگانه با الهام علی‌اُف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان تماس تلفنی برقرار کرد.

طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه، پوتین در این دو تماس تلفنی درباره اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی صحبت و تبادل نظر کرد.

به گفته کاخ کرملین، رایزنی درباره حضور نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ کوهستانی و انجام برخی دیگر از اقدامات به منظور ارائه کمک‌های انسان دوستانه در این منطقه از جمله محورهای رایزنی پوتین با علی‌اُف و پاشینیان بود.

این نهاد روس اعلام کرد، سران سه کشور درباره افزایش همکاری روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در زمینه اقتصادی و برداشتن موانع موجود بر سر حمل و نقل و ترانزیت در منطقه قره باغ کوهستانی هم رایزنی کردند.

گفت‌و‌گوی تلفنی روسای این سه کشور در حالی انجام شد که بامداد بیستم آبان ماه نخست‌وزیر ارمنستان از امضای توافقنامه‌ با رئیس‌جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

طبق مفاد این توافق 10 بندی، ارمنستان باید از بخش‌هایی از منطقه قره‌باغ کوهستانی خارج و آنها را به جمهوری آذربایجان تحویل میدهد و 1960 پرسنل نظامی روسیه به عنوان نیروی صلحبان در منطقه مستقر شوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها